כתרי חרסינה ציפויי חרסינה או סתימות לבנות

תוכן עניינים

שיניים של בני אדם ממלאות שני קריטריונים מהותיים, האחד הוא המראה האסטטי של האדם ואילו השני הוא לשם תזונה בריאה.
את האוכל אשר גופינו מעכל אנו טוחנים בעזרת השיניים, שיניים לא חזקות ובריאות לא "יטחנו" את האוכל כראוי והוא עלול ליצור בעיות במערכת העיכול שלנו.
אלו אשר לא נזקקים לטיפולי שיניים במהלך חייהם הם יחידי סגולה, ומרביתם נוהגים לפקוד את מרפאת השיניים בכל תקופה, אם לשם ביקורת ואם לשם טיפולים מורכבים יותר או מורכבים פחות.
לעיתים אנו זקוקים לביצוע סתימות לבנות בעיקר, אך אם אנו מזניחים את החור אשר התפתח בשינינו, אנו נאלץ לבצע טיפולי שורש אשר יצריכו מאיתנו לרכוש מרופא השיניים כתרי חרסינה שיולבשו על השן או ציפויי חרסינה שתהווה הגנה על השן החולה שעברה טיפול.
ציפויי חרסינה, סתימות לבנות או כתרי חרסינה מיוצרים במעבדת שיניים ולהם איכויות שונות ומגוונות אשר יגדירו את איכות הלעיסה של האוכל ואת השמירה על חיוך בוהק.

סתימות לבנות

סתימות לבנות הן הדרישה העכשוויות של אלו המטפלים בשיניהם במהלך הזמן.
בעבר, נהגו רופאי שיניים לסתום חורים בשיניים בעזרת סתימות בצבעים כהים, לרבות כסף, סתימות שחורות ועוד. אומנם הסתימות לרוב התבצעו בשיניים הפנימיות ואין הן הרסו את האסטטיקה אלא כאשר פתח האדם בעל הסתימות את הפה לרווחה בשעת אכילה או צחוק מתגלגל.
אף על פי שהחיוך לא נפגע, מעדיפים רבים כי כל השיניים שלהם יהיו לבנות ומבריקות ללא תוספות של צבעים שנגרמו עקב הטיפול בחור.
לכל רופא שיניים יש כיום בקליניקה סתימות בצבע הלבן ובדרך כלל הוא יבצע את עבודתו בעזרת סתימות לבנות מבלי שתדרשו זאת.

כתרי חרסינה

כתרי חרסינה מחזירים לפיו של המטופל את האסתטיקה ואת בריאות השן לה הוא זקוק.
קיימים סוגים שונים של כתרי חרסינה אשר משמשים לשיקום הפה והבחירה בסוג הכתר תלויה בפציינט ועל פי המלצותיהם של רופאי השיניים. כתרי חרסינה מולבשים על שיני מטופל באחד מהמקרים הבאים:
מצב מתקדם של עששת בפיו של המטופל, סתימות נרחבות, לאחר טיפול שורש (על מנת להגן על השן מפני שבירה משום שטיפול שורש מותיר את קירות השן דקות ושבירות), שינוי צורת השן בשל שן שבורה ואף אם מדובר בשינויי אסטטי בלבד.

ציפויי חרסינה

ציפויי חרסינה הוא קליפה אשר עשויה חרסינה, דקיקה. ציפויי חרסינה אינו מהווה בסיס מתכתי ולרוב הוא מיועד לשיניים הקדמיות של הפציינטים. ציפויי חרסינה מאפשר לאדם לחייך חיוך רחב ולבן מבלי שיבחינו כי שיניו מצופות בחרסינה.
אפשרות נוספת לחיוך לבן היא הלבנת שיניים, תהליך זה מלבין את שכבת הדנטין בשן. הלבנת השיניים תעשה רק לאחר בדיקה וטיפול הפה אצל רופא השיניים.
לסיכום, בחירה בחומרים המתקדמים והאיכותיים, מאפשרת לכם ליהנות מאיכות חיים שונה בתכלית.
מי שסבל כל חייו משיניים לא אסטטיות מוזמן כעת לטפל בשיניים ולהשיג תוצאות מרשימות בעלויות סבירות.
*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי *
כתרי חרסינה ציפויי חרסינה או סתימות לבנות