כאב בכף הרגל לפי שיטת אלכסנדר

תוכן עניינים

שיווי המשקל של גוף האדם הוא פועל יוצא של שלשה גורמים ,כפות הרגליים ,עיניים ומערכת שיווי המשקל באוזן (המערכת הווסטיבולרית ) .
לכפות הרגליים תפקיד מכריע בשמירת שיווי המשקל הנכון של הגוף .
כשאנו מהלכים בשיווי משקל נכון מתחלק משקל הגוף על כל כף הרגל באופן שווה מהעקב ועד כריות האצבעות והקשתות בצדי כף הרגל .
אם נתבונן היטב בצורת ההליכה של אנשים נבחין בכאלה שמפעילים לחץ עודף על העקבים ואחרים שנשענים רק על כריות האצבעות ובמקרים קיצוניים נראים כמהלכים על קצות האצבעות . קימות צורות שונות של הליכה שגויה שמסיטות את הגוף משיווי המשקל הנכון .
התבוננות בסוליות נעליים יכולה לתת אינדיקציה די מדויקת היכן אנחנו מפעילים לחץ עודף על כף הרגל .

בהליכה מאוזנת כל כף הרגל מונחת בצורה שווה על הקרקע כמו דבק אפוקסי המחזק חומרים והלחץ על שתי כפות הרגליים שווה .כשהעמידה אינה מאוזנת נוצר לחץ עודף על אחת מכפות הרגליים או על אחד הצדדים בכף הרגל .לחץ עודף כזה שמתמשך לאורך שנים גורם בסופו של דבר לנזקים גם לכף הרגל שאינה יכולה לעמוד בלחץ , לברכיים וכמובן לגב .
גם הנשימה נפגעת מכוון שחוסר האיזון נותן את אותותיו וסוגר את אפשרויות הנשימה .
אפשר לנסות לעמוד בצורה רגילה ולהטות במעט את הגוף לאחור ולהעביר את משקל הגוף לכיוון העקבים . שרירי הבטן מיד יתכווצו כדי למנוע איבוד שיווי משקל ונפילה לאחור ובעקבותיהם גם הסרעפת שהיא שריר הנשימה תתכווץ והנשימה תהפוך לקשה יותר .
כל חלק בגוף תלוי בשני וכל פעולה משפיעה על כל המערכות .
שיטת אלכסנדר או בשמה השני טכניקת אלכסנדר מאפשרת לאדם להחזיר לעצמו את שיווי המשקל המקורי והנכון שאיתו הגענו לעולם .
המתח והלחצים של החיים המודרניים, אפילו לאלו המשפרים את הרגשתם במכוני ספא שונים אם זה ספא בהרצליה או ספא בשרון והגנות שונות שבנינו לעצמנו בעקבות קשיים שעברנו גרמו לנו לסגירויות שונות שהסיטו אותנו משיווי המשקל הנכון שלנו וגרמו לנו לאמץ שיווי משקל שגוי שאתו אנחנו מתנהלים שנים .הפכנו את השגוי לנכון .
שיטת אלכסנדר מלמדת את האדם להגיע למודעות ורגישות מספיקה כדי למצוא את האיזון הנכון .שיטת אלכסנדר מבוססת על פעולה והתלמיד לוקח חלק פעיל בתהליך הלמידה עצמו, בניגוד לשיטות יותר פאסיביות שבהן התלמיד אינו משתתף אלה עובר טיפולים שונים .
עם הזמן המתרגל את שיטת אלכסנדר הופך למורה של עצמו והוא הולך ומתקדם למעשה עד אין סוף .
שיטת אלכסנדר מחייבת שיתוף פעולה הדוק בין התלמיד למורה ובין המורה לתלמיד .
עם ההתקדמות התלמיד מוצא את האיזון הנכון ותוך המהלך עצמו הוא מתאזן ,נוטש את ההרגלים הישנים השגויים וכמובן את הכאבים שהביאו אותו ללמוד את שיטת אלכסנדר ויוצר לעצמו מהלך בריאותי מתוקן .

***

כאב בכף הרגל לפי שיטת אלכסנדר