כיסוי ביטוח לאומי תאונות עבודה

תוכן עניינים

מדי חודש מופרשים ממשכורתנו כספים רבים לטובת המוסד לביטוח לאומי. חוק ביטוח לאומי תאונות עבודה נועד בכדי להגן על האזרחים במקרים בהם נפגעי עבודה אשר ניזוקו בגופם במהלך עבודתם, בין אם במהלך תאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה, ובין אם נפגעו במהלך עבודתם. אם כן, כיצד מוגדרות בחוק ביטוח לאומי תאונות עבודה וכיצד נפוצה בגינן? כמו כן, האם במקרים בהם אין בידינו את הממצאים הרפואיים המתאימים בכדי לפנות לביטוח הלאומי, ניתן יהיה להגיש תביעות רשלנות רפואית כנגד המוסד המטפל אשר אליו פנינו לאחר התאונה?

כיצד מגדיר ביטוח לאומי תאונות עבודה

על פי חוק ביטוח לאומי עבור נפגעי עבודה, מוגדרות תאונות עבודה בשני דרכים, תאונת עבודה, או מחלת מקצוע. הגדרת ביטוח לאומי לתאונות עבודה, היא למעשה כל פגיעה כתוצאה מתאונה אשר אירעה במהלך שעות העבודה, בין אם קרתה במהלך תאונת דרכים אל מקום העבודה או ממנה, ובין אם קרתה במהלך שהותו של העובד במקום עבודתו. מחלת מקצוע, היא מחלה אשר נגרמה לעובד כתוצאה מגורמים פוגעים אליהם נחשף במהלך עבודתו. בחוק ביטוח לאומי עבור נפגעי עבודה, מוגדרת רשימה מדויקת של מחלות עבודה, ועל פי הן נאמד הפיצוי המגיע לאותם נפגעי עבודה מהרשות.

מה הם דמי פגיעה?

כל מבוטח במסגרת החוק לביטוח לאומי במדינת ישראל, רשאי לקבל דמי פגיעה במקרים בהם עבר תאונת עבודה במקום עבודתו, בדרך אליה כתוצאה מפגיעה במהלך תאונת דרכים, או בדרך חזרה ממנה. התנאים לקבלת דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי הם הגשת מסמך רפואי המעיד על העובדה כי אינו מסוגל לעבוד כתוצאה מתאונת העבודה אשר קרתה לו, וכתוצאה מפגיעת הגוף המונעת ממנו לעבוד, וכן להוכיח כי לא עבד בתקופה בה היה פגוע פיזית באופן אשר לא אפשר לו לצאת לעבודה. את התביעה לדמי פגיעה יש להגיש אל המוסד לביטוח לאומי בצירוף המסמכים הנדרשים בתוך 12 חודשים מיום האירוע, שכן הגשת התביעה במועד מאוחר יותר עשוי לפגוע בזכאות התובע לקבלת דמי הפגיעה.
להגשת תביעת פיצויים במקרה של תאונת דרכים כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין תאונות דרכים.

טפסים המשמשים את נפגעי העבודה בהגשת דמי פגיעה למוסד לביטוח לאומי ניתן להוריד באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, או לחילופין לגשת אל סניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריכם, ולבקש את הטפסים הנדרשים או סיוע בהגשתם במודיעין הסניף.

תביעות רשלנות רפואית במקרי תאונות עבודה

הטיפול במקרים חמורים של תאונות עבודה הגורמים פגיעות גוף, צריך להיות מהיר ומקצועי בכדי למנוע נזקים בלתי הפיכים במקרים של פגיעות גוף חמורות. קיימים מקרים לא מעטים, בהם לא זוכים הנפגעים לטיפול המהיר הנדרש, כאשר עובדה זו ובהתאם לנסיבות עשוי להוות עילה להגשת תביעות רשלנות רפואית. בכל מקרה בו הנכם חשים כי לא טופלתם כראוי, או כי נגרם לכם נזק אשר לא אמור היה להיגרם, פנו אל עורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית לקבלת ייעוץ והכוונה להמשך הדרך.

כיסוי ביטוח לאומי תאונות עבודה