הריון – בדיקות הריון

תוכן עניינים

הריון, פלא הבריאה, חוויה קסומה ומפתיעה בעולמנו. כמה שלא נחקור ונדון בנושא, תמיד יראה זה מופלא וקסום לראות הריונית, אמא לעתיד שביטנה הולכת וגדלה במשך ארבעים שבועות ואז לפתע העובר ששכן ברחמה יוצא החוצה ומצטרף לעולמנו כתינוק חדש.


את ההריון מלווים לא מעט פחדים הנעוצים בכל בדיקות ההריון הרבות, בדיקות התאמה גנטיות, בדיקת אולטרסאונד, בדיקת מי שפיר, בדיקת חלבון עוברי, הסיכונים הרבים שמשהו חלילה יקרה לא בסדר (הריון חוץ רחמי, ריבוי מי שפיר, אדמת) ושהכל יסתיים לפתע בביצוע הפלה טבעית לא מתוכננת או חלילה בלידת תינוק שאינו בריא. מנגד, הריון יכול להיות חוויה שלא נעבור הרבה פעמים בחיינו, וניתן לנצל זאת בביצוע צילום הריון או ציורי בטן בהריון.
את ההריון אפשר לעבור לבד עם בעל תומך או בעזרת דולה תומכת לידה, אך ניתן לשתף את החוויה עם זוגות אחרים שגם הם בהריון, במסגרת של קורס הכנה ללידה, או קורס יוגה בהריון משותף. בסוף כל הריון תגיע הלידה, וגם כאן רצוי להערך בהתאם עם תיק לידה מוכן ובית חולים ללידה שנבחר מבעוד מועד (או אולי מלונית שתפנק אותנו יותר). את הלידה נוכל לעבור כלידה רגילה בבית חולים, או אולי נרצה דווקא להתמזג עם הטבע ולבצע לידה טבעית בבית או אפילו לידה במים.
איך שלא נבחר לעבור את ההריון או בכל לידה שלא תהיה, אנו מאחלים הרבה בריאות לאמא הטריה, הריון בטוח ותקין, ולידת תינוק בריא שיגדל ויתפתח בצורה טובה.

***

הריון