אורולוג מומחה – התשובה לבעיה שלך!

תוכן עניינים

כאבים בכליות הם מנת חלקם של רבים באוכלוסיה, הגורמים לכאבים הם רבים ומגוונים, החל מאבנים בכליות שניתן לפתור יחסית בקלות וכלה מקרים קשים ונדירים יותר של סרטן בכליות. כמו כן, ובאותו הקשר משום שמדובר על אותה מערכת פיזיולוגית, סרטן הערמונית הוא אחד הנפוצים ביותר באוכלוסיה הגברית בישראל ובעולם בכלל. באופן כללי, ניתן בהחלט לומר כי פנייה אל אורולוג מומחה היא הדרך המושכלת והיעילה להתנהל במקרים אלו של כאבים או אפילו אבחונים במסגרת רפואית כללית אחרת. אורולוג מומחה יכול לספק את חוות הדעת המבוססת ביותר והמותאמת אישית עבור המטופל, תוך כמובן התאמת תכנית הטיפול האידיאלית בהתאם למצב ולהיצע האפשרויות הקיים.

כאבים בכליות

כאבים בכליות לרוב מורגשים בעיקר באזור הגב התחתון, מהקצה התחתון של כלוב הצלעות מאחד או שני צידי עמוד השדרה. במקרים רבים מאוד כאבים בכליות מאופיינים בכאב חד וחמור, כאב המופיע בגלים. אין זה נפוץ שהכליות יגרמו לכאבים כהים ועמומים, אנשים רבים מקשרים כאבי גב תחתון שאינם חולפים לכאבים בכליות ולסיבות מורכבות יותר מאשר המצב בפועל. לרוב ההגעה אל אורולוג מומחה היא לאחר אבחון מסוים של בעיה כלשהי בכליות הגורמת לכאבים, אך עבור חוות דעת מקצועית ביותר כמובן שניתן להגיע לפגישת ייעוץ ואבחון גם עם הופעת כאבים חדים באזור הרלבנטי.

גורמים נפוצים לתופעות של כאבים בכליות, בין אם מתקדמים אם הנושא לייעוץ וטיפול במסגרת אורולוג מומחה או לא, הם:

  • אבנים בכליות – חסימה של דרכי השתן על ידי משקעים של מינרלים וכיוצא באלו, הכאב בא בגלים והוא יכול לזוז לאזורים אחרים בהתאם להתקדמות החסימה.
  • זיהום בכליות – כאבים בכליות הנגרמים מזיהומים ותהליכי דלקת ברקמת הכליה עצמה. האזור מתנפח ומקרין כאב לסביבה.
  • דימום בכליות – נדיר יחסית ולרוב עקב פציעה.
  • חסימת כלי הדם לכליות – נדיר יחסית.

מקרים בהם נחוות תופעות של כאבים בכליות עם כאב עמום ומשמעותי לרוב יגרמו מסיבות אחרות, אורולוג מומחה כמובן יוכל לתת יעוץ ממוקד וייעודי ולתת אפשרויות טיפול יעילות. מקרים אלו כוללים את המקרים הנדירים יחסית של סרטן כליות, עוויתות בשלפוחית או בדרכי השתן, הגדלה איטית של הכליות וכן הלאה.

סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הוא כאמור אחד הנפוצים בישראל ובעולם בכלל בקרב האוכלוסייה הגברית. במקרים אלו, שלרוב אם הם מאובחנים מוקדם אינם כוללים סימפטומים ובהחלט ניתנים לריפוי מהיר יחסית ומוחלט, ייעוץ אצל אורולוג מומחה הוא בהחלט דרך פעולה מומלצת שרבים בוחרים בה. סרטן הערמונית בשלביו המוקדמים ניתן לטיפול ע"י כריתה חלקית או טיפולי הקרנות – אורולוג מומחה לאונקולוגיה אורולוגית. מומלץ מאוד לבדוק באופן שגרתי לעדויות של סרטן הערמונית בגברים מעל גיל 50, זאת משום שסרטן הערמונית נפוץ מאוד ויכול להיות נטול סימפטומים בשלבים הראשונים. אורולוג המתמחה לאונקולוגיה יכול כיום להציע דרכי טיפול יעילות עבור סרטן הערמונית גם בשלבים מתקדמים יותר.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי