ניתוח טבעת – קרן האור של עודף משקל

תוכן עניינים

ניתוח טבעת נותן מענה לאנשים הלוקים בהשמנת יתר חולנית. בניתוח זה, המתבצע בלפרוסקופיה או בשיטה פתוחה, כורך המנתח טבעת סיליקון גמישה, שבחלקה הפנימי יש בלון, סביב החלק העליון של הקיבה. מדובר בטבעת מתכוונת. הבלון מאפשר לשלוט על מידת ההיצרות של הקיבה. הוא לוחץ על דפנותיה ויוצר בחלק העליון שלה כיס בנפח 15- 20  סמ"ק. הכיס הקטן מגביל את היכולת לצרוך מזון ויותר תחושת שובע ומלאות. המנתח שולט בנפח הכיס ובתוך כך בצריכת המזון של המטופל.

ניתוח הפיך

הממצאים מעלים, כי לאחר ניתוח טבעת חלה ירידת משקל של כ- 50%. מה שאומר שאנשים מרזים בחצי ממשקל גופם. על מנת לשמר את התוצאות, אשר עבור רבים הם בבחינת לא – ייאמנו, נדרשת משמעת עצמית: על המנותח לסגל אורח חיים בריא, שמשלב תזונה מתונה עם פעילות גופנית סדירה. ניתוח הטבעת הוא בבחינת ניתוח הפיך, היות שניתן להסיר את הטבעת בכל זמן נתון, אבל חשוב לדעת כי הסרת הטבעת גורמת אצל רוב המטופלים עלייה במשקל, לכן נדרשת משמעת עצמית גבוהה. חשוב לציין כי בשונה מניתוחים לפרוסקופיים אחרים, שיעור ההצלחה של ניתוח זה נמוך-ביחס והוא עומד על 60% בלבד. כמו כן הוא כרוך בסיבוכים אפשריים שונים ובהם כיבים, זיהומים, בקעים ודלקות.

בקליניקה של רופא מומחה לכירורגיה לפרוסקופית ובריאטרית מבוצעים ניתוחי טבעת וניתוחים נוספים של המעי הגס, הטחול, בקע סרעפתי ומפשעתי וכריתת כיס מרה. כריתת כיס מרה, אותו איבר קטן שממוקם מתחת לכבד ומסייע לפירוק שומנים ולהפרשתם למערכת העיכול. כאשר נוזלי כיס המרה  לא מתמוססים, נוצרים גושים קטנים או אבנים בכיס המרה. אצל אנשים רבים אבנים אלה אינן מכאיבות ואינן מזיקות ולכן לא מחייבות טיפול מיוחד, אבל יש אנשים שאצלם חסימת צינורות המרה גורמת להתקפי כאב, לדלקות ולסיבוכים נוספים. על פי שיקול הדעת של הרופא המומחה  מומלץ לבצע כריתת כיס מרה. מאחר שכיס מרה אינו איבר הכרחי לקיום הגוף ולתפקודו, ניתן לחיות חיים תקינים לחלוטין גם לאחר הסרתו. הטיפול בו בכלל וניתוחו בפרט לא כרוך בסיבוכים, להוציא מקרים נדירים.

כאשר סובלים מהשמנת יתר ורוצים לבחון חלופות כירורגיות לירידה משמעותית במשקל הגוף וכאשר סובלים מאבנים בכיס המרה פונים אל רופא מקצועי שיכול לייעץ ולאפשר לפונים לקבל החלטה מושכלת על בסיס נתונים עובדתיים. רופא מקצועי ומנוסה שביצע מאות ניתוחים לפרוסקופיים במגוון תחומים ובהם, בין השאר, השמנה חולנית, מחלות כיס המרה, בקעים ועוד מהווה כתובת טבעית עבור הלוקים וסובלים מבעיות שהוא מאומן ומיומן לתת להן מענה מיטבי.

ניתוח טבעת