כיצד לבחור רופא שיניים מתאים

תוכן עניינים

רפואת השיניים מציעה לנו כיום מגוון רחב של פיתוחים טכנולוגיים וטיפולים שונים, העוזרים להתגבר על בעיות שיניים רבות ומבטיחים מענה נקודתי מוצלח במיוחד. כדי ליהנות מכל זה חשוב לפנות אל רופא שיניים מתאים ובעיקר מקצועי. בין אם אלו השתלות שיניים ואפילו השתלות שיניים ביום אחד, טיפול חדשני ומיוחד מאד, או טיפולים פשוטים יותר, ישנם כמה קריטריונים חשובים שכדאי לבדוק לפני הפנייה אל רופא השיניים:

  1. מהי מידת ניסיונו של רופא השיניים בטיפול הנדרש – אם אתם זקוקים לטיפולי שיניים מורכבים מאד, כמו השתלות שיניים, למשל, חשוב שתפנו אל רופא שיניים המתמחה בתחום זה. בין אם אלו השתלות שיניים ביום אחד או השתלות שיניים במסגרת מספר טיפולים ומפגשים, מדובר בהליך מורכב המצריך יכולת מקצועית ברמה גבוהה והכרות רבה מאד עם התחום. כדאי לבדוק מול רופא השיניים האם הוא ביצע טיפולים מסוג זה בעבר, האם הוא מכיר את הטכנולוגיות החדישות המוצעות כיום וכל פרט אחר שיעזור לכם לקבל את ההחלטה.
  2. מהי מידת הכימיה שלכם עם הרופא – רבים מאיתנו חוששים מרופא השיניים ובמיוחד מקבלת טיפולי שיניים מסוגים שונים. רופא שיניים קשוב, מבין ורגיש יכול להיות הכתובת הנכונה ביותר עבור מטופלים הסובלים מחרדות שונות. כדאי להיפגש עם רופא השיניים המיועד, לשוחח איתו מעט, לבדוק את מידת הכימיה שלכם איתו ולנסות בדרך זו להכיר אותו מעט יותר. במסגרת הפגישה תוכלו גם לבחון את המרפאה עצמה, את האווירה שבה וגם לבדוק אילו טיפולים נוספים מציע רופא השיניים.
  3. כמה עולה הטיפול הנדרש – טיפולי שיניים כמו השתלות שיניים ביום אחד, הינם טיפולים יקרים בהשוואה לטיפולי שיניים אחרים. אם אתם נדרשים לעבור טיפול כמו השתלות שיניים, בדקו מראש כמה עולה הטיפול הנדרש, מה כולל המחיר והאם ניתן לקבל הנחות מיוחדות כדי להוזיל את העלויות. זוהי ההזדמנות גם לבצע סקר שוק ולבדוק כמה רופאי שיניים שונים המציעים את אותו הטיפול בדיוק. במסגרת סקר השוק תוכלו להשוות בין כמה פרמטרים, כמו עלות הטיפול, מידת מקצועיותו וניסיונו של רופא השיניים ועוד.
  4. בקשו לשמוע את חוות דעתם של מטופלים – כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ולוודא שבחרתם את רופא השיניים המתאים, פנו אל מטופלים קודמים ובקשו לשמוע מהם את מידת שביעות רצונם מהשירות שניתן להם, מהטיפול, מהיחס של הרופא עצמו, מהאווירה שבמרפאה ועוד. כשנדרשים לעבור טיפול מורכב כל כך כמו השתלת שיניים ישנה חשיבות רבה מאד בקבלת המלצות ממקורות שונים שעברו גם הם את אותו הטיפול.

למידע נוסף: המלצות על ד"ר רוני אמיד

כיצד לבחור רופא שיניים מתאים