טייס עם כאבי גב, יש דבר כזה בכלל?

תוכן עניינים

כאבי גב תחתון תמיד היו מנת חלקי, לצערי הרב. כמו אישה אחרי לידה הסתובבתי עם בעיות גב ואני זכר בכל רמ"ח אבריי. זה החל כבר בשנות נעוריי. הייתי הקפטן של קבוצת הכדורסל בבית הספר, וגם בצבא, זה המשיך ומנע ממני לקחת חלק במערך הלוחם. על החלום להפוך טייס בצבא, החלטתי לוותר מראש, ידעתי שלא יקבלו אותי בשום פנים ואופן עם כאבי גב עליון שהתפתחו להם לצד כאבי צוואר חוזרים ונשנים. ולמרות שהיו לי כל הנתונים לעשות קורס טייס, ציונים טובים, ראייה חדה עד ראיית רנטגן, יכולות קוגניטיביות מעולות, אך העקב אכילס שלי היה ללא ספק בעיות גב.

שנים הרגשתי ממורמר שלא אוכל להשיג את מבוקשי, להצטרף לקורס טייס בצה"ל. אבל השתדלתי להמשיך עם חיי, והרגשתי שאני תורם תרומה אדירה למדינה, גם במודיעין. היה לנו קשר ל'מוסד' וכל אותם כאבי גב תחתון, כאבי גב עליון כמו גם כאבי צוואר לא הפריעו לי בתפקידי הצבאי.

עם הזמן התחלתי להשלים עם העניין. חלפתי על פני סוללות של רופאים בכירים, נסעתי למיטב הרופאים בחו"ל, ולאף אחד לא הייתה תשובה עבורי, מה גורם לכל אותם כאבי גב.
אחרי שהשתחררתי מהצבא, המשכתי לחפש עוד קצת עזרה רפואית עם אותם כאבי גב תחתון, כאבי גב עליון, כאבי צוואר… אבל בגיל 24 הפסקתי לחפש מענה.

לי יש כאבי גב והגורל צוחק עליי…

ויתרתי על טיול גדול להודו עם כל החברים, תחת זאת, נסעתי לאירופה הקלאסית. כן כן לאירופה הקלאסית. זה היה טיול מדהים, רגע לפני שמתחילים להתמסר ללימודי רפואה באוניברסיטה. בטח לא תתפלאו לשמוע  שבחרתי ללמוד רפואה, חשבתי שאם אלמד רפואה אולי אני אוכל לעזור לעצמי. אבל בסופו של דבר התמחתי בפסיכיאטריה. צחוק הגורל…יש שיגידו..

את לימודיי סיימתי די מהר, רק 7 שנים!! וכבר לא יכולתי להמתין לזמן שבו אתחיל לעבוד ולעזור לאנשים. את האמת אמרתי לעצמי שאם הרפואה לא מצליחה למצוא מזור לכל בעיותיי: בעיות גב, כאבי גב תחתון, כאבי צוואר כמו גם כאבי גב עליון, אז אולי אוכל לשמש משענת נפשית לאנשים כמותי. זה מה שהנחה אותי והביא לכך שאסיים את לימודיי בהצטיינות יתרה.

זה ארע שכבר הייתי בגיל 36, הסיפור המיוחד שלי. כאשר נכנסה אלי מטופלת יפת מראה. מיד הבנתי שתהיה לי בעיה לטפל בה, אבל החלטתי להתגבר על יצריי ולהגיש לה טיפול מקצועי כמו שרק אני יודע. היא הייתה מטפלת ברפואה משלימה, היא התמחתה בשיאצו, דיקור סיני, פרחי באך ועוד. היא באה למספר פגישות והתגלתה כבחורה שהיא לא רק יפה, כי אם גם אינטליגנטית.

במהלך אחת הפגישות שלנו היא ראתה שאני מסתובב בחוסר נוחות בכסא הפסיכיאטר שלי ושאלה מדוע? האם אני סובל מאיזו שהיא בעיה? במקצועיות רבה השבתי לה שאני מעדיף לא לשוחח על זה בזמן הפגישה שלה והיא קיבלה את דבריי בכבוד.

בתום הפגישה היא שאלה אותי שוב ממה אני סובל?!! והפעם החלטתי להשיב לה. סיפרתי לה על כל אותן בעיות גב מהן אני סובל. היא חייכה אליי בחיוך רחב וביקשה שאגיע אליה לקליניקה. בהתחלה סירבתי באופן תקיף, אבל לאחר מסע שכנועים מקיף, נשברתי.

הקץ לכל אותם כאבי גב!

הגעתי אליה לקליניקה והיא שילבה מספר טיפולים על מנת להביא מזור לבעיותיי. ולהפתעתי הרבה, חשתי הקלה שכמוה לא ידעתי לאחר סדרה בת 4 טיפולים בלבד. בטיפול החמישי הודעתי לה שאני מתפטר!!! כן, מתפטר, הודעתי לה שאני לא מוכן להמשיך להיות הפסיכיאטר שלה כי אני מעוניין לצאת איתה ומיד הפנתי אותה לקולגה שלי.
כיום אנחנו נשואים באושר, את החתונה עשינו בקפריסין, אני הטסתי אותנו כל הדרך לאי הקסום הזה, אחרי שעשיתי רישיון טייס בארצות הברית.

טייס עם כאבי גב