טיפול בפטריות בציפורניים

תוכן עניינים

ככל שאנו מתבגרים, כך גוברים הסיכויים כי גם אנו נסבול מתסמיניה של פטרת ציפורנים. פטריות ציפורניים גורמות סבל רב לסובלים מהם, הבא לידי ביטוי בעיקר בסדקים וגירודים עזים בעור כף הרגל ובין אצבעות הרגליים, ציפורניים צהובות ולא אסטטיות, התעבות הציפורניים ובכלל, פטריה בציפורן היא ללא ספק צרה לא נעימה אשר מוטב לטפל בה מוקדם ככל האפשר. ישנם מספר דרכים המשמשים לצורך טיפול בפטריות בציפורניים, כאשר ניתן לחלק את תהליך טיפול בפטריות בציפורניים בעיקר לשני אופנים: טיפול על ידי משחות או טיפול אמבולטורי.

אם כן, במאמר הבא נבחן את שני הדרכים המשמשות לצורך טיפול בפטריות בציפורניים, ונאמוד על יכולותיה של כל דרך טיפולית להשיג את התוצאות הנדרשות ולסייע לנו להיפטר מאותה פטרת ציפורנים, וכן נבחן את תופעות הלוואי להן נצפה בעת שימוש בכדורים השונים המוצעים בשוק כפיתרון לתסמיניהן של פטריות ציפורניים.

טיפול בפטריות בציפורניים – משחות

השימוש בשתן לצורך טיפול בתסמיניה של פטרת הציפורניים מוכר עוד מתקופת התלמוד. הכינוי הרפואי לשתן הוא אוריאה, על כן תוכלו להבחין במרכיב זה במשחות רבות המוצעות בשוק לצורך טיפול בתסמיני פטריה בציפורן. יעילותן של משחות מסוג זה מוכחת, אך בעיקר כאשר מדובר בתחילת דרכן של פטריות ציפורניים, וניתן לומר כי יעילותן פוחתת ככל שאותה פטרת ציפורנים תתפתח. אם כן, משחה מבוססת אוריאה לצורך טיפול בתסמיני פטריה בציפורן יעילה, אך רצוי להשתמש בה בשלביה הראשונים להתפתחות של פטרת ציפורניים.

משחה נוספת המשמשת לצורך טיפול בתסמיני פטריות ציפורניים, היא משחה בשם לוריסיל. זו היא משחה יעילה ביותר, אשר מבטיחה תוצאות נאות בטיפול בתסמיני פטריה בציפורן, גם כאשר זו התפתחה לממדים קשים יחסית. יחד עם זאת, גם משחה זו לא תוכל לסייע במקרים בהם פטריות ציפורניים הגיעו לכדי הצהבה והתפוררות הציפורן, או אז יש לנקוט בצעדים מעט דרסטיים כמו הטיפול האמבולטורי.

טיפול בתסמיני פטרת ציפורנים באמצעות כדורים

למיסיל, ספוראנוקס, גריפולין, ניזוראל, פלוקונאזול, ועוד תרופות רבות אחרות, נרשמות מדי יום על ידי רופאי העור לטיפול בתסמיניהן של פטריות הציפורניים. ניתן לסווג את הכדורים לתרופות מהדור החדש, ותרופות מהדור הקודם, כאשר הלמיסיל והספוראנוקס נכללות בקבוצה הראשונה. השימוש בכדורים נרשם כיעיל כאשר המטופל נוטל את הכדורים בתקופות הנעות בין שבועיים לארבעה חודשים, ועל פי רוב, משיגות התרופות את התוצאות הנכונות לטיפול בתסמיני הפטרייה.

ומה הן תוצאות טובות? מופרך ככל שזה נשמע, תוצאות המושגות על ידי טיפולים תרופתיים עבור הסובלים בתסמיניהן השונים של הידבקות בפטריות הציפורניים, הן ניקוי מוחלט של הציפורן מהנגע, לרוב חזרתה לשקיפות מלאה, והפסקה מוחלטת של הגרד, פציעות והתמוססות העור, האדמומיות, ובכלל, השגת כף רגל נקייה ונעימה למגע.

 

טיפול בפטריות בציפורניים