הקלה בכאבים הנגרמים מדלקות בגידים

תוכן עניינים

דלקות גידים, הן הגורמות העיקריות לכאבים חזקים אצל אנשי מקצוע שונים וספורטאים. אצל אנשי המחשבים או בעלי תפקידים שונים אשר אופי עבודתם מאלץ אותם לשהות שעות ארוכות מול המחשב, יתעוררו דלקות גידים בעיקר באזור פרקי הידיים ובמרפקים, ואילו ספורטאים או בעלי מקצועות הדורשים פעילויות פיזיות מאומצות, ייתכנו מקרים של דלקות הגורמות כאבים בכתף בעיות ברכיים או כאבים באזור המכונה גיד אכילס, הוא הגיד המחבר בין שרירי השוק האחורי לעקב.

אם כן, מה מציעה הרפואה הקונבנציונאלית לסובלות מכאבים הנובעים מדלקות הגורמות כאבים בכתף, כאבי גיד אכילס או בעיות ברכיים? כיצד נרתמות תורות רפואה משלימה לסוגיהן בהקלה על כאבים בכתף או כאבי גיד אכילס, וכיצד ניתן להקל על בעיות ברכיים באמצעות רפואה משלימה?

טיפול קונבנציונאלי בדלקות גידים

הטיפול המקובל בדלקות גידים כאשר אנו פונים אל הערכאות השגרתיות דרך קופות החולים אל רופא המשפחה המטפל בעניין כאבים בכתף או כאבים של גיד אכילס וכן בעיות ברכיים הנובעות מדלקות בגידים, מתחיל בהפניה של המטופל על ידי רופא המשפחה אל אורטופד.

האורטופד, באבחנה מהירה של הדלקת, יעניק על פי רוב טיפול תרופתי מקבוצת תרופות נוגדות דלקות אשר אינן סטרואידים, בשילוב עם טיפולי רפלקסולוגיה. אם וכאשר לא עלה בידן של התרופות להקל על הכאבים או למגר את הדלקת, יוחזר המטופל אל האורטופד בכדי שזה יזריק אל האזור המודלק סטרואיד בשם קורטיזון, הידוע בתופעות לוואי רבות, אך מתאים לפתרון מרבית דלקות הגידים. במידה והזריקה אינה מועילה למטופל, יופנה זה לניתוח לשחזור הגיד וניקוי פנימי של הדלקת באזור.

הקלה בכאבי דלקות גידים על ידי רפואה משלימה

המובילה מבין תורות רפואה משלימה בתחום ההקלה על כאב, היא דווקא הרפואה הסינית. דיקור סיני ידוע בהשפעותיו החיוביות על הגוף כמשחרר אנרגטי, יחד עם זאת, ידוע כי הטיפול באמצעות דיקור סיני מעודד את הגוף לשחרר אנדורפינים, שהם למעשה משככי הכאבים הטבעיים של הגוף. היתרון הבולט של השימוש בתורה הסינית בפרט או בתורות שונות מהמזרח ומהמערב בתחום רפואה משלימה, הוא היעדר מוחלט של תופעות לוואי, ויצירת בעיות חדשות מבעיה קיימת.

ולסיכום, האם עדיף לפנות אל הרפואה המשלימה בכדי להקל על הכאב ולמגר את הדלקת, או שמא לפנות ישירות לאבחנתו המקצועית של האורטופד? התשובה היא חלוקה כמובן, שכן הטוב ביותר הוא השילוב בין השתיים. נסו תחילה לפנות על הרפואה המשלימה שכן זו אם לא תועיל, וודאי שלא תוכל להזיק, ובמידה ולא עלה בידכם להקל על הכאב ולמגר את הדלקת, פנו אל הרפואה הקונבנציונאלית בשילוב עם הטיפול האלטרנטיבי, ומובטח כי יושגו תוצאות מקלות במהרה.

בנוסף, אחת הדרכים להקל על בעיות ברכיים שמקורן במקרה של שחיקת סחוס בברך היא נעילת מדרסים.

המאמר אינו מהווה המלצה רפואית או תחליף לטיפול רפואי, אלא מהווה סקירה בלבד של התופעה.

הקלה בכאבים הנגרמים מדלקות בגידים