מה אוכלים הערב?

תוכן עניינים

יש שיגידו שאין דבר כזה אוכל טעים שמוכן על פי מתכונים בריאים. אצל אנשים רבים החיבור בין בריאות לאוכל עשיר ומלא טעם הוא לא טבעי. לכן, כאשר אנחנו מחפשים רעיונות לארוחת ערב אנחנו מוצאים את עצמנו חסרי אונים ולא יודעים מה להכין. משם, הדרך לאכול משהו "על הדרך" היא קצרה ביותר. אז מה עושים אם כן רוצים לאכול בריא ומסודר גם בארוחת הערב? הנה כמה רעיונות.

להיות מוכנים מראש

רוצים לאכול אוכל בריא בארוחת הערב? כדאי להיות קצת פחות ספונטניים ולהכין מראש כמה רעיונות לארוחת ערב. כאשר אנחנו חוזרים הביתה מיום עבודה ארוך, או מותשים אחרי שהשכבנו את הילדים לישון – יש לנו פחות רעיונות טובים לארוחה מזינה ובריאה. כדי לא ליפול במלכודת, כדאי לחפש מראש כמה מתכונים בריאים שיהיה לכם קל להכין מראש. כך לא תצטרכו לעמוד ולהכין ארוחת ערב ותוכלו להוציא את המנה ולחמם או לאכול אותה בקלות ובמהירות. אוהבים מנה טריה שלא יצאה מהמקרר או שצריך לחמם אותה? תכננו מראש איזה מתכון או מתכונים בריאים אתם מתכוונים להכין בערב, והכינו מראש את כל המרכיבים כדי להכין את הארוחה במהירות.

לא לוותר על הטעם

אנחנו רוצים להקפיד יותר על התזונה, אולי להוריד כמה קילוגרמים, אבל רוצים גם להינות מהאוכל. מתכונים בריאים הם ממש לא מתכונים תפלים, ובהחלט ניתן להכין מאכלים טובים, בריאים ומלאי טעם. הסוד הרבה פעמים הוא פשוט בתיבול. אם חשבתם על כמה רעיונות לארוחת ערב, בידקו איזה תבלינים או רטבים קלילים תוכלו להוסיף להם. מספיקה תוספת קטנה ואיכותית אשר משפיעה על טעם המנה כולה. מרכיבים איכותיים הם המפתח כאן. שמן זית איכותי וטעים יכול לעשות את כל ההבדל בין סלט שגרתי ומשעמם – לסלט עשיר בטעם ומאוד בריא. שימו לב שאתם לא מוסיפים הרבה מלח לכל מיני מתכונים בריאים שאתם מכינים. המלח מוסיף כמובן טעם, אבל כדאי לצרוך ממנו במתינות.

לגוון כמה שאפשר

גיוון הוא דבר חשוב כמעט בכל תחום בחיים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במשהו שגרתי שחוזר על עצמו מדי ערב, כמו ארוחת הערב. בחיפוש אחר רעיונות לארוחת ערב, כדאי לשמור כמה וכמה מתכונים בריאים, כדי לא לחזור בכל יום על אותה המנה שוב ושוב. יכול להיות שבהתחלה ממש תאהבו את הארוחה, אבל בשלב מסוים ימאס לכם, ולכן הגיוון הוא חשוב. הכינו מתכונים בריאים ושונים אחד מהשני. זו יכולה להיות יום אחד מנה המוגשת חמה, ובפעם אחרת, מנה קלילה וקרירה. שימו לב גם למה שאכלתם במהלך היום. אם אכלתם הרבה ואתם מרגישים מלאים, מנה פשוטה וקטנה היא מה שאתם צריכים. עם כל החיפוש אחר מתכונים בריאים, תרשו לעצמכם לגוון גם כאן ו"לחטוא" במנה טעימה אך לא הכי בריאה.

רעיונות לארוחת ערב