תנועה חלקה עם מפרקים בריאים

תוכן עניינים

אנחנו לא מודעים לתפקוד של חלקים שונים בגופנו, עד שהם נפגעים וגורמים לנו לכאבים או לחוסר נוחות. לעתים ניתן לטפל בכאבים בירך או בברך באמצעים שמרניים יותר, ולעתים יש צורך בביצוע הליך של החלפת ברך או החלפת מפרק ירך. מה גורם לכאבים ולבעיות שכיחות בירך או בברך? איך ניתן (אם בכלל) למנוע בעיות אלו? ומתי יש צורך לבצע ניתוח באזור הבעייתי? קיראו כאן.

בעיות נפוצות בירכיים ובברכיים

כדי להבין מה מוביל למצב של החלפת מפרק ירך, חשוב להבין כיצד מפרק זה פועל. מפרק זה הוא מפרק כדורי, אשר מחבר את אגן הירכיים לגפיים התחתונות. מכאן ניתן להסיק כי מדובר במפרק שיש לו חשיבות ומשמעות גדולה בביצוע מגוון של פעולות יום יומיות. יחד עם הסחוס מתאפשרת תנועה של המפרק. תנועת המפרק אינה שלמה ללא השרירים שמסביב אשר תומכים בתנועה ומאפשרים את נשיאת המשקל מדי יום ביומו. שינויים אשר נגרמים בעקבות הגיל, חבלות שונות או דלקת גורמים בצורה זו או אחרת לבעיות ולכאבים.
חשוב לפנות אל רופא מומחה כאשר מתעוררים כאבים וממש לא כדאי להזניח את הטיפול. לעתים כאבים אלה יכולים לחלוף באמצעות טיפול תרופתי או פיזיותרפיה ורק כאשר אלה לא עוזרים פונים לאופציה הניתוחית של החלפת ברך או החלפת מפרק ירך.

האופציה הניתוחית

המחשבה הרווחת היא שניתוח החלפת מפרק ירך או ניתוח החלפת ברך הם ניתוחים אשר מבוצעים רק אצל אנשים מאוד מבוגרים. העובדות מצביעות על כך שהגיל הממוצע כיום לביצוע ניתוחים אלה הוא 65. הגיל הזה הולך ויורד עם השנים בשל הרצון של מטופלים רבים לשפר את איכות חייהם ולא "לסחוב" את הבעיה שנים. יחד עם זאת, החלפת ברך וגם החלפת מפרק ירך יכולות להתבצע גם בקרב צעירים בני עשרים וגם למבוגרים בני תשעים. הכל תלוי במקרה הספציפי של המטופל או המטופלת.
ניתוחים אלה נחשבים לנפוצים מאוד ברחבי העולם ומבוצעים באופן תדיר. על אף עובדה זו, מומלץ שלא למהר לבצע את הפרוצדורה הניתוחית ולקבל חוות דעת מרופא המומחה בתחום. יש יותר מסוג אחד של ניתוח לבעיות בירך או בברך ומנתח מיומן ידע להתאים עבורכם את הניתוח בהתאם למצבכם.

באיזו גישה לבחור?

ניתוח החלפת מפרק ירך יכול להתבצע בכמה גישות ניתוחיות. הוא יכול להיות מבוצע בגישה קדמית, הנחשבת לפופולארית יותר ויותר בשנים אלה, בגישה האחורית או בגישה הקדמית צידית. איך תדעו מה הגישה הניתוחית המתאימה עבורכם? בדיוק בשביל זה כדאי להתייעץ עם רופא מומחה לבעיות מפרקים. גם במידה ואתם מתלבטים האם לעבור הליך ניתוחי של החלפת ברך, כדאי להבין בדיוק באיזו גישה עומד להשתמש המנתח ומה היתרונות והחסרונות של כל שיטה ושיטה. מנתח מנוסה ידע להתאים את הגישה הניתוחית בהתאם למצבכם, גילכם וסגנון חייכם.

 

מפרקים בריאים