הכל על הכתפיים שלנו

תוכן עניינים

זה עלול לקרות ברגע הכי פחות מתאים, כאשר אנחנו מבצעים פעולה שגרתית ולגרום לנו לכאבים חזקים. הכתפיים שלנו סוחבות לא מעט, וזזות הרבה גם אם אנחנו לא מודעים לכך. מצב של פריקת כתף ראשונה או חוזרת או קרע בגיד הכתף יכולים לגרום לסבל רב. כדאי לדעת שכאבים הם לא גזירה משמיים ובהחלט ניתן לטפל בהם כדי להחזיר את התנועה לכתף ואת איכות החיים.

בעיות בכתפיים

כדי להבין איך ניתן לטפל במצבים של קרע בגיד הכתף או פריקת כתף, צריך להבין כיצד מפרק הכתף עובד. מפרק הכתף הוא המפרק שיש לו את חופש התנועה הגדול ביותר ממפרקי הגוף. חבלה, או תכונה של המפרק כמו גמישות יתר עלולים לגרום לחוסר יציבות של הכתף. בנוסף, תנועת הכתף מתאפשרת באמצעות מספר של גידים, אשר עלולים להיפגע בעקבות שינויי הגיל או טראומה שנגרמה לכתף. בהתייחס למצבים של פריקת כתף חוזרת, חשוב לשים לב שכאשר הפריקה מתרחשת שוב ושוב קיים חשש לנזק ברקמות. בעיות אלה לא רק מסבות כאב רב ואי נוחות, אלא גם משבשות את שגרת החיים ומנטרלות אותנו למשך ימים רבים.

אפשרויות הטיפול

כאשר אתם מאובחנים כסובלים ממצב של קרע בגיד הכתף או לחילופין פריקת כתף, יש מספר אפשרויות טיפוליות שמרניות. כלומר, טיפול שאינו כולל ניתוח. טיפולים שמרניים כוללים ביצוע פיזיותרפיה באזור הפגוע וכמו כן איזון של השרירים ורצועות הכתף באמצעות תרגול. טיפולים אלה מוצעים כאשר יש מצב בו פריקת כתף מתרחשת מספר פעמים ומוגדרת בתור פריקת כתף חוזרת.
כאשר אופצית הטיפול השמרני לא מצליחה לטפל במקרים של קרע בגיד הכתף או פריקת כתף האפשרות היא לפנות אל האופציה הניתוחית. כדאי לדעת כי הידע הקיים כיום וכמו כן המכשור והיכולות המתקדמות, הופכות את ניתוח הכתף לא לדבר של מה בכך, אך בהחלט למדויק יותר ויעיל יותר בהתמודדות עם כאבים וחבלות בכתף. במידה ואתם נתקלים בבעיות כתפיים או בכאבי כתפיים ממושכים או כאלה שחוזרים שוב ושוב, ופיזיותרפיה לא הצליחה לחולל שינוי – כדאי לבדוק האם ניתוח הוא הפיתרון המתאים עבורכם לטיפול בבעיה.

בחירה בניתוח

מטופלים רבים חוששים להגיע לניתוח בעקבות מצבים של פריקת כתף או במצב בו קיים קרע בגיד הכתף. יחד עם זאת, כאשר ההליך מבוצע על ידי מנתח מיומן ומקצועי, הוא יכול להחזיר לכם את איכות החיים. במידה ואתם מתלבטים האם מומלץ לכם לעבור ניתוח בכתף, גשו לקבל חוות דעת מקצועית של מנתח בתחום. הרופא המומחה יבדוק מה המצב הנוכחי שלכם, יסתכל על בדיקות קודמות ויתכן ואף ישלח אתכם לביצוע בדיקות נוספות כדי לקבוע האם יש צורך בניתוח. ההתייעצות עם הרופא חשובה כדי לראות ולוודא שאכן מוצו האופציות היותר שמרניות. אל תחששו לגשת ולקבל מספר חוות דעת מרופאים מומחים שונים.

 

 

בעיות בכתפיים