חשיבות האבחון והטיפול באין אונות

תוכן עניינים

גברים רבים עלולים לסבול מהתופעה, אך מעטים יפנו אל רופא מומחה על מנת לטפל בבעיה. אימפוטנציה היא מונח המתאר הפרעה בזקפה, ונקרא גם אין אונות. זו רק אחת מבעיות שונות הפוגעות בפוריות בקרב גברים. מה ההשלכות שלהן על הדימוי העצמי ועל הקשר הזוגי? האם קיים טיפול לבעיות שונות כמו וריקוצלה או אין אונות? ומה האפשרויות העומדות בפני גברים אשר מעוניינים לפתור בעיות אלה?

בעיות פוריות אצל גברים

אחת מבעיות הפוריות הקיימות בקרב גברים היא וריקוצלה. מדובר במצב בו קיימת הקטנה של האשך, אשר גורמת לפגיעה בייצור של תאי הזרע וכמו כן פגיעה בייצור הורמון המין הגברי. לתופעה זו יכולים להתווסף גם כאבים. האבחון של בעיה זו מתבצע כחלק מסט של בדיקות פוריות לגברים, במצבים בהם ספירת הזרע אינה תקינה, נפחו של האשך ירוד או במקרים בהם קיימת בעיה נוספת של פוריות. דווקא בקרב גברים צעירים וכמו כן גם נערים חשוב לאבחן ולטפל בתופעה, זו על מנת למנוע קיום של בעיית פוריות בעתיד או מניעת נזק קבוע אשר עלול להתרחש. בשונה ממצב של אימפוטנציה, כאשר מדובר בוריקוצלה, יש הכרח לבצע הליך כירורגי. במהלך הטיפול מופסקת זרימת הדם שאינה תקינה. שיטות הניתוח הן שונות במצב זה הן מבחינת הטכניקה בה מבוצע הניתוח, במיומנותו של הרופא המבצע את הניתוח וכמו כן באחוז הסיבוכים המשתנה בין שיטה אחת לשניה.

טיפול באין אונות

אין אונות או אימפוטנציה, היא הפרעה בזקפה. 15 עד 25 אחוז מהגברים הסובלים מאין אונות יפנו לרופא מומחה בכדי לטפל בבעיה זו. כתוצאה ממצב זה מתרחשת פגיעה בדימויו העצמי של הגבר ואף בקשר הזוגי האינטימי. בדומה למצב של וריקוצלה, לקיומה של אימפוטנציה, קיימים פרמטרים אשר יכולים להגדיר את התופעה. אין אונות היא מצב בו באופן עקבי או באופן החוזר על עצמו לא קיימת יכולת להגיע למצב בו הפין נוקשה או לשמר את הזקפה בכדי לקיים יחסי מין. יחד עם זאת, חשוב להבין כי עשוי להיות הבדל במצב בין גברים. במרבית המקרים, התלונות על אין אונות מדווחות אצל גברים מעל גיל 40, ופחות אצל גברים צעירים מהם, על אף שקיימת אפשרות לאימפוטנציה גם בגילים נמוכים.

הגורמים למצבים של אין אונות הם מגוונים. אלה יכולים להיות גורמים פיזיים שונים, או בעיות בזרימת הדם. גם נטילתן של תרופות או מצבי חרדה ומתח עלולים להשפיע לרעה על המצב.

פגיעה אפשרית בפוריות

בין אם מדובר במצב של אימפוטנציה, וריקוצלה או בעיות אחרות, כדאי מאוד לפנות בהקדם אל רופא מומחה על מנת לפתור את הבעיה ולטפל בה. להימנעות מטיפול לאורך זמן עלולות להיות השפעות על מידת הפוריות של הגבר וכמובן קיימת השפעה ניכרת על הדימוי העצמי ועל היחסים הבינאישיים.

חשיבות האיבחון והטיפול באין אונות