הריון בחורף

תוכן עניינים

יש כל כך הרבה מידע חשוב על הריון, לעתים קל להתבלבל בין מגוון התוספים, הטיפים ויתר הדברים שעוזרים בדרך. איך נדע מה כדאי לקחת? מה חשוב והכרחי ליטול? ועל מה כדאי פשוט לוותר? לא תמיד התשובה ברורה.  הריון בתקופת החורף אינו שונה מהריון בכל עונה, אך יש מספר דברים שיסייעו לך לעבור אותו בקלות בתקופה הסגרירית. אם את מתכננת הריון ועוד לא התחלת ליטול חומצה פולית – כדאי להתחיל בכך. גם נטילה של ויטמין D היא חשובה כדי לשמור על בריאותך ועל בריאות התינוק.

ויטמין השמש ויתרונותיו

נטילה של ויטמין D בדומה לנטילה של חומצה פולית, צריכה להיעשות מתחילתו של ההריון, כמובן בהתאם להנחיות הרופא המטפל. ויטמין D נקרא גם "ויטמין השמש" והוא נוצר בעור כתוצאה מחשיפה לקרני השמש. הויטמין מצוי במאכלים שונים כדוגמת ביצים, דגים ועוד. זהו ויטמין חיוני מאוד בגופנו, שמעבר לתפקיד הידוע שלו בשמירה על העצם הוא חשוב גם בשמירה על מאזן הסידן בגוף. ויטמין D מגביר את ספיגת הסידן ומגביר את פעילות מערכת החיסון. יתרונות נוספים של ויטמין D הוא בסיוע שלו לחילוף החומרים וליכולת שלו לסייע בספיגה יעילה של מינרלים וויטמינים נוספים. מסיבה זו, בתקופות שונות בחיינו ועל אחת כמה וכמה בתקופת החורף המעטה בשמש – הויטמין הזה חשוב. במציאות של העידן המודרני, לאנשים ונשים רבים יש מחסור בויטמין זה בגופם ולכן חשוב לצרוך אותו כתוסף במידה ויש מחסור בו.

חומצה – שהיא ויטמין

על אף העובדה שקוראים לה חומצה פולית, זה למעשה ויטמין השייך לקבוצת ויטמיני הB. קבוצת הויטמינים הזו היא חיונית לבנייה של תאי הגוף, בדומה ליתרון של ויטמין D. כמו כן חומצה פולית מסייעת לחילוף החומרים בגוף, ויש לה תפקיד חשוב בהתפתחות תקינה של מערכת העצבים המרכזית בגוף. בהקשר למצב של הריון, מצב של מחסור בכמויות של חומצה פולית עלול להוביל למומים בעובר, בין היתר במוח ובחוט השדרה. אלה מומים חמורים העלולים לגרום גם לתמותה במקרים קיצוניים. צריכה של חומצה פולית ברמה תקינה עשויה להקטין את הסיכון להתפתחות של מומים אלה בעובר. חשוב לצרוך חומצה פולית עם תחילת ההריון.

מידע על מינון ודרך נטילה

כעת נשאלת השאלה גם בנוגע לצריכה של ויטמין D וגם של חומצה פולית – מה הכמות אשר מספיקה? כדי לדעת מה הכמות המדויקת אשר אותה יש לצרוך, חשוב מאוד להתייעץ עם רופא על מנת להתאים את המינון המדויק הספציפי. צריכה גבוהה מדי או קטנה מדי עלולה לגרום לפגיעה. ניתן לצרוך ויטמין D בצורה של כדורים אך גם קיימת אפשרות לצרוך באמצעות טיפות. חומצה פולית ניתן ליטול באמצעות כדורים. במידה ואת מתכננת הריון, בייחוד בתקופת החורף המעטה בשמש, כדאי לגשת להתייעצות אצל הרופא המטפל.

הריון בחורף