איך לפרסם נכון בתחום הרפואה?

תוכן עניינים

מקצוע הרפואה הוא מקצוע מאתגר כשלעצמו. וכשמדובר על הצורך לשווק את השירותים שאותם רופאים מציעים, הקושי מתעצם. הדבר נכון גם לכלל מי שעוסק בשיווק מוצרים בעולם הרפואה והבריאות. התחרות היא רבה, ורופאים מקצועיים ומנוסים ככל שיהיו בתחומם, נדרשים כיום גם לקדם את עצמם ברשתות חברתיות ואף לתחזק אתר אינטרנט.  זה לכל הפחות מה שנדרש כדי להיות "קיים" בעולם הדיגיטלי. קידום אתרים לרופאים מצריך כלים אחרים וידע ספציפי בקידום אתרים, והרשתות החברתיות מאפשרות עוד ערוץ לקידום ולשיווק, כמו למשל פרסום בלינקדאין וברשתות חברתיות נוספות.

ערוצי פרסום חברתיים

השאלה הנשאלת כאשר מדובר בתחום של קידום אתרים לרופאים, היא למה לבחור בלינקדאין? לינקדאין היא רשת חברתית המאפשרת פילוח ממוקד של לקוחות פוטנציאליים וכמו כן ניתן באמצעותה לבצע פניה שיווקית ישירות אל אותם לקוחות.  בחירה בחברה המציעה פרסום בלינקדאין צריכה להיעשות בתבונה. חשוב להבין וללמוד את הצורך הספציפי של רופא המבקש לפרסם את עצמו או עבור מי שמעוניין לשווק מוצרי רפואה. הפעילות הנבנית באמצעות פרסום בלינקדאין חייבת להיות אפקטיבית ולהגדיל חשיפה לאותו המותג. בישראל נמצאים מעל למיליון וחצי אנשי עסקים הפעילים ברשת החברתית לינקדאין.

מה חשוב לדעת בפרסום באמצעות לינקדאין?

פרסום בלינקדאין עבור רופאים או עבור מי שמשווק מוצרים בתחום הרפואה, צריך להיעשות בצורה מקצועית. הרשת החברתית הזו מאפשרת מיקוד בקהל יעד רלוונטי, אך לא די בכך והקמפיין וההתנהלות היום יומית בלינקדאין נדרשים להיות מקצועיים ומדויקים. הנה כמה נקודות שאסור להחמיץ בדרך:

  • ניהול חכם: לנהל ניהול איכותי של פרופיל המשתמש, כדי לסייע ליצור קשרים עסקיים עם קהל היעד הפוטנציאלי.
  • טכניקות פרסום שונות: שימוש בפרסום ממומן בלינקדאין, באמצעות מודעות, על מנת ליצור חשיפה גבוהה ופרסום מודעות רשת, שיופיעו ברשת של אתרי אינטרנט שותפים
  • פניה ממוקדת: פניה אישית בצורה ישירה באמצעות לינקדאין אל לקוחות פוטנציאליים.

פרסום בלינקדאין כאמור, מאפשר פניה יותר ממוקדת ללקוחות פוטנציאליים, אך כדי שיעשה בצורה אפקטיבית עליו להיות מתוכנן בקפידה וכמובן ממוקד בהתאם לצורך הייחודי של כל לקוח.

דרכים נוספות לשיווק

קידום אתרים במנועי חיפוש היא דרך חשובה לשווק עסקים. קידום אתרים לרופאים מצריך רמה גבוהה של מקצועיות. בדומה לשיטות פרסום בלינקדאין, גם כאשר מדובר בביצוע קידום אתרים לרופאים, יש צורך להבין היטב את הצורך של הלקוח – הרופא או מי שמשווק מוצרים בתחום הרפואה, לדייק במונחים המקצועיים, לבצע מחקר יעיל על תחומים רלוונטיים ובעיקר לשמור על המוניטין של הלקוח.
לא מספיק רק לעסוק בקידום אתרים או בפרסום דרך לינקדאין, חשוב להבין מה דרוש לאותו לקוח. שיווק דיגיטלי בעולם הרפואה והבריאות חייב להיות מותאם אישית עבור כל לקוח. הנוכחות באינטרנט צריכה להיות אפקטיבית אך גם לשמור על הרמה המקצועית של איש המקצוע אותו מעוניינים לשווק.

איך לפרסם נכון בתחום הרפואה?