הרעיונות שיגוונו לכם את הפסטה

תוכן עניינים

זה ממש לא סוד שילדים אוהבים פסטה, והחזרה ללימודים היא רק תירוץ לגוון ולהתרענן עם מתכונים חדשים וקלילים לפסטה. ההכנה יכולה להיות מהירה מאוד, אבל הכיף האמיתי מתחיל כשכולם יושבים מסביב לשולחן, נהנים מהטעמים אבל גם משתפים באיך עבר עליהם היום. לא תמיד יש זמן לכך, ואולי לא בכל פעם לכולם יתחשק לשבת סביב השולחן ולדבר. ויחד עם זאת, עבור הארוחות שכן יהוו זמן איכות משפחתי, הנה כמה רעיונות לרטבים לפסטה – שיהיו גיוון טעים לארוחה.

שילוב של רוטב עגבניות לפסטה

נדמה שכמעט לא משנה באיזה סוג או צורה של פסטה נבחר, רוטב עגבניות לפסטה יהיה כנראה ההעדפה הברורה. תוכלו להכין רוטב "חלק" אם תגרדו את העגבניות על פומפיה או פשוט לקצוץ את העגבניות ולהינות גם מהמרקם שלהן בתוך הרוטב. רוטב עגבניות הוא פשוט יחסית להכנה, אינו מצריך כמות גדולה של מרכיבים והבונוס הוא שהילדים יכולים להיות שותפים להכנה שלו. מידת החמצמצות של הרוטב תלויה בעיקר בסוג העגבניות בהן השתמשנו. כדי למתן את החמיצות ניתן להוסיף מעט סוכר או סילאן. אם אתם חובבי הטעמים החריפים תוכלו להוסיף כפית קטנה של צ'ילי כדי להעניק טעם פיקנטי לרוטב.
תוכלו להשתמש בעגבניות מרוסקות, במקום בעגבניות טריות, בהתאם להעדפה וכמובן ניתן לגרד מעל גבינת פרמז'ן לתוספת טעם.

רוטב שמנת לפסטה

רוטב קלאסי ומהיר מאוד להכנה הוא רוטב שמנת לפסטה. אופיו של הרוטב מאפשר להשאיר אותו פשוט: רק תוספת של שמנת לבישול, מלח ופלפל. ולמרות זאת, ניתן ואף רצוי לגוון עם תוספות מעניינות. תוספות אפשריות לפסטה ברוטב שמנת יכולות להיות פירורי לחם או פטריות – תלוי בטעמם האישי של בני הבית.
את הפסטה השגרתית ניתן לשדרג ולהחליף לרביולי או טורטליני שהולכים מצוין עם שמנת. הצבע הלבן והמרקם של השמנת מאפשרים גם לקשט את הפסטה (גם כאן הילדים יכולים לקחת חלק). ניתן לקשט את הפסטה המוכנה בעירית קצוצה או בצנוברים שמשתלבים נהדר עם טעם השמנת. עבור מי שאוהב את טעמו של שמן הכמהין, מעט ממנו יוסיף הרבה לרוטב.

רוטב בטעם קצת אחר

השילוב בין טעמו של הקוקוס לטעמה של הפסטה עלול להישמע מוזר בתיאוריה. למעשה, מדובר בשילוב מנצח שמביא את טעמי המזרח הרחוק היישר אל המטבח. תופתעו לגלות עד כמה הילדים יתלהבו מהרוטב הזה. פסטה בשילוב רוטב קארי אדום וקרם קוקוס, היא פשוטה להכנה ואינה דורשת זמן רב. התוצאה היא מנה ביתית שנראית ממסעדה, עשירה בטעמים רחוקים ומשדרגת את חוויית ארוחת הערב. ניתן להוסיף למנה זו קוביות בטטה, עשבי תיבול שונים ולהחליף את קרם הקוקוס בחלב קוקוס – לבחירתכם. את הרוטב הזה ניתן להשאיר כמו שהוא או להעניק לו מידה מסוימת של פיקנטיות עם חצי כפית של צ'ילי גרוס.

פסטה