"על הדרך"- 3 רעיונות לארוחת בוקר

תוכן עניינים

הארוחה החשובה ביום היא אולי ארוחת הבוקר, אך לעתים היא הארוחה הקצרה ביותר ביום. בסדר היום העמוס שלנו לא תמיד אנחנו מקדישים מספיק זמן עבורה – וחבל. אנו ממהרים לאוטובוס, מתעוררים (שוב) באיחור או פשוט מג'נגלים בין כמה משימות ושוכחים לאכול. אכילה בבוקר, גם של משהו קטן ומזין, יכולה לתרום לשמירה על משקל ועל מצב רוח טוב לאורך היום.  אז בין אם אתם יותר טיפוסים של חטיף בריאות או דווקא של גרנולה, הנה כמה דרכים לחטוף משהו טוב על הבוקר.

חטיף בריאות – משהו קטן וטעים

יש לא מעט אנשים שפשוט לא מספיקים או לא רעבים מספיק על הבוקר. כדי לא להתחיל את היום על בטן ריקה ולמשוך את הרעב לאורך יום העבודה, חטיף בריאות הוא מה שאתם זקוקים לו. בבחירה של חטיף בריאות מכל סוג, כדאי להעדיף את אלה המכילים דגנים מלאים וסיבים תזונתיים. הסיבה היא שמלבד ההיבט הבריאותי, סיבים תזונתיים מאפשרים תחושת שובע ארוכה יותר. כל מה שצריך זה פשוט לקחת ולהכניס אל התיק, ולנשנש בדרך לעבודה או ללימודים. חטיף בריאות נהדר גם כמנת אנרגיה קטנה לפתוח איתה את היום, בייחוד עבור מי שלא מחשיב את עצמו כטיפוס של בוקר. תוכלו לבחור בין חטיפי בריאות המכילים שוקולד מריר או פירות יבשים כדי להוסיף עניין וטעם. אם אתם מעדיפים להמעיט בצריכת הסוכר מסיבות כאלה ואחרות, קיימים לא מעט חטיפי בריאות ללא תוספת סוכר. על פי רוב הם טעימים בדיוק באותה המידה.

פריכיות או לא להיות

פעם, הפריכיות נחשבו למזון דיאטתי, או בתרגום חופשי: לא מאכל טעים במיוחד. לשמחתנו, היום המצב הוא שונה לגמרי. לא צריך לבחור בין בריא לבין טעים – אפשר לשלב.  מתוך מבחר סוגי פריכיות אורז, תוכלו למצוא גם כאלה בעלות תוספות כמו קצח או שוקולד. בשעות הבוקר אפשר לקחת אותן ולאכול בדרך אם אתם קצרים בזמן. או שתרשו לעצמכם להוסיף ממרחים שונים, גבינה או כל תוספת טעימה אחרת לפריכית. הפריכיות עדיין מכילות כמות קטנה יחסית של קלוריות, ושווה לבחור את אלה המכילות סיבים תזונתיים ומבוססות על דגנים מלאים. שוב, תחושת השובע היא המפתח לאכילה נכונה – וטעימה!

להתמלא מחדש באנרגיה: גרנולה

אפשרות נוספת ומנצחת לארוחת בוקר מהירה, טעימה ומזינה, היא גרנולה. הגרנולה עשירה בסיבים תזונתיים ונהדרת כתוספת לדגני בוקר, יוגורט או עם חלב. אפשר ורצוי כמובן לאכול ממנה כמו שהיא, משום שמדובר בנשנוש שיחזיק אתכם שבעים ומרוצים לפחות עד ארוחת הצוהריים. העדיפות גם כאן כדאי שתהייה לגרנולה עם דגנים מלאים ותוספות בריאות אחרות כמו זרעי פשתן, אגוזים או דבש.
הגרנולה תהייה מצוינת גם במצבים בהם העייפות מתגברת במהלך היום, ודרושה לכם זריקת אנרגיה טעימה.

רעיונות לארוחת בוקר