הוויטמין הבריא בעולם- ויטמין D

תוכן עניינים

הוא התגלה ב1922, במחקר, שנעשה על מחלת הרככת, הגוף מייצר אותו בזכות החשיפה לשמש (בשעות בטוחות), הוא נוגד דיכאון ותורם לחוזקה של המערכת החיסונית, על סגולותיו הרבות של ויטמין D ומה הופך אותו להיות הוויטמין הבריא בעולם?

ויטמין די כמחזק את העצמות ומפחית שברים

את ויטמין D פוגש הגוף לראשונה ממש בגיל לידה, בתוצרתו הסינתטית, בטיפות. תפקידו המרכזי היא לחזק את הגוף ולמנוע את מחלת הרככת. הוא מסייע לגוף לספוג את הסידן בעצמות. כך שמי שנוטל ויטמין D ייהנה מעצמות חזקות ומיכולת איחוי מהירה של מערכת השלד.

אנטיספטי

בכוחו של ויטמין די להפחית זיהומים במערכת הנשימה, רוב המחקרים, הצביעו על כך שהוא תורם במיוחד לריפוי במקרים של הצטננויות.

מאזן את הסוכר בדם

במחקר, נשערך בהקשר למחלת הסוכרת נמצא קשר ישיר בין מחסור בוויטמין D להשמנת יתר. אודות לצריכת ויטמין די, חולים, שסבלו מסוכרת סוג 2, שנגרמת לרוב, מאי היכולת ליצר כמות מספקת של אינסולין, חוו רמות גבוהות יותר של איזון סוכרים בדם, בזכות רמת חילוף חומרים טובה יותר. (ויטמין D משפיע לחיוב על התאים, המייצרים את האינסולין בלבלב) חשוב לציין, שבשל נסיבות אלו, הימצאותו בכמות מספקת בדם מפחיתה גם את הסיכון להשמנת יתר.

תורם לתפקוד נאורולוגי

סובלים מכאבי ראש ראומטיים? מיגרנות? סובלים מחולשה כללית, ממעטים "לשבת בשמש", כדאי לכם לצרוך ויטמין D, מחקרים מצביעים על קשר ישיר בתופעה של מחלות נוירולוגיות כמו שבץ מוחי, אלצהיימר, ואף הפחתת הסיכון לאוטיזם (אוטוזים רווח באזורים, המאופיינים בחשיפה מועטה לשמש) בכוחו של ויטמין D לנקות את העמילואיד במח (אותו חומר, שמביא לאלצהיימר) הוא תורם להתפתחותם הקוגניטיבית והמילולית של ילדים בשנתם הראשונה.

מפחית דיכאון ודכדוך

מחלות נפשיות כמו דיכאון ודכדוך הן מגפות מודרניות, שפוגעות ברווחת החיים של רבים. הן רווחות במיוחד במדינות צפוניות, בעלות חשיפה מועטה לשמש, וכן גם באזורים אחרים בעולם, עקב שימוש בחומרים, החוסמים את מגע קרני השמש בעור ( הדרך בה מיוצר ויטמין D בגוף) אפשר לומר, שצריכת ויטמין D תורמת למצב רוח מאוזן יותר, ויש בכוחה להפחית את הסיכון לדיכאון. אך חשוב לציין, שאין היא מהווה תרופה ומזור למצב נפשי ורוחני ירוד.

דלקות ואלרגיות

במחקרים, העוסקים בתחום מחוללי אנרגיה, נמצא שמחסור בוויטמין D  מגביר את הסיכון ללקות באלרגיה למזונות "חשודים" ( פירות מסוימים, מוצרי חלב, שקדים, אגוזים, סויה)

מניעת עששת

עקב היכולת לחזק את עצמות השלד, ותרומתו הרבה לספיגת הסידן בעצמות בכוחה של צריכה קבועה של מנת ויטמין די יומית למנוע עששת בשיניים ולתרום לבריאותן וחוזקן.

ויטמין D