קונדומים – אמצעי המניעה הפופולארי ביותר

תוכן עניינים

קונדום הוא אמצעי המניעה היעיל והמוכר ביותר זה שנים. מדי שנה אנשים רבים קונים אמצעי מניעה זה על מנת להגן על עצמם ממחלות מין, מחלות עור נקודתיות ומהכנסת הפרטנרית שלהם להיריון. אם בעבר רוב האנשים ראו בקונדום אמצעי הגנה יעיל אך כזה שגורע מההנאה המינית שלהם בעת קיום יחסי המין, כיום מדובר על עולם אחר לגמרי של קונדומים.

אמצעי המניעה שלכם – הקונדום

נכון להיום יש קונדומים המיועדים לגברים וקונדומים המיועדים לנשים. הסוג המוכר ביותר וזה שעליו נדון כאן הוא הכובעון המיועד לגבר. הקונדום המוכר בשפה העברית כ – 'כובעון הגומי' מכסה את איבר המין הגברי במהלך קיום יחסי המין וזאת במטרה למנוע העברה של נגיף ה- HIV שיכול להוביל להתפתחותה של מחלת האיידס ובכדי למנוע הדבקה במחלות מין נוספות, כמו למשל עגבת והרפס. בנוסף, הכובעון הינו אמצעי מניעה. הוא מונע הריון, כך שניתן לקיים יחסי מין בהנאה וללא דאגה מיותרת. הקונדומים הראשונים היו עשויים מבדים ומצמר ולכן למרות הרצון הטוב של יוצריהם הם לא היו יעילים. כבר ב- 1564 הזכיר ד"ר פולפיו האיטלקי את השימוש בקונדום ולכן ניתן לדעת שמדובר על מוצר שמשמש את האדם זה שנים.

הקונדומים הראשונים היו עשויים מבד ולפעמים גם מצמר ונהגו לשפוך עליהם תרכובת כימית מסוימת שמטרתה הייתה לאטום את הכובעון. הבד הולבש רק על העטרת של איבר המין הזכרי ורצועה מיוחדת החזיקה את אותה פיסת בד. האמצאה של הקונדום העשוי מלטקס הובילה למהפך בעולם החשק המיני. לא רק שהקונדומים הפכו ליעילים אלא גם לזולים יותר בהשוואה אל אלטרנטיבות אחרות. נכון להיום  קונדום יעיל ביותר בכ- 90 אחוזים ויותר  במניעת הדבקה במחלות מין ובכשמונים אחוזים ויותר במניעת הריון. השימוש בכובעון יעיל ביותר אך תמיד טרם השימוש בו תמיד יש לוודא שהוא בתוקף, שבעת פתיחתו הוא לא נקרע בטעות, שהאיזור בקצה הקונדום נשאר רפוי בעת הלבשתו ושבסיום המשגל תמיד יש לצאת מיידית ולהסיר את הקונדום וזאת על מנת למנוע שפיכת זרע.

אם בעבר הלא רחוק גברים רבים העדיפו לא להשתמש בקונדום וזאת משום הטענה שהוא פוגע בספונטניות המהנה של קיום יחסי המין ומשום התחושה שבעת קיום יחסי מין הוא חוצץ בין הגבר לאישה, כיום תחושה זאת כבר כמעט ולא קיימת. נכון להיום כל אחד יכול לבחור האם הוא מעוניין בקונדומים מחוספסים עם צלעות רטט, האם הוא מעוניין בקונדומים דקים במיוחד שבקושי מרגישים בהם או שמא הוא מעוניין בקונדומים מהסוג שמספק את התחושה האמיתית. כעת, כל שנותר לכם הוא לבחור את הקונדום המתאים ביותר וליהנות. בהצלחה!

קונדומים