ניתוח קיצור קיבה מציל חיים

תוכן עניינים

אם בעבר אנשים שסבלו מהשמנת יתר חולנית נאלצו להתמודד עם מחלות ותופעות לוואי של ההשמנה, כיום הם יכולים לפתור את בעיית המשקל הגבוה וזאת על ידי ניתוח קיצור קיבה.

קבוצת האנשים שסובלים ממשקל עודף מוצאת את עצמה פעמים רבות מתמודדות עם כשלונות חרוצים של הורדה במשקל לאורך זמן. בניגוד לאנשים שמתמודדים עם עודף משקל של 10-20 קילוגרמים, אנשים בעלי עודף משקל של 30 קילוגרמים ויותר חייבים להתמיד בדיאטה ולהוריד במשקל כמויות גדולות של קילוגרמים. משימה זו קשה מאוד ורבים נכשלים בה. כיוון שתופעת השמנת יתר חולנית עלולה להוביל למצבים רפואיים סבוכים, כמו למשל סוכר, כבד שומני, יתר לחץ דם והחלשת המערכת החיסונית, רוב הרופאים ממליצים למטופליהם על ניתוח בריאטרי, כלומר ניתוח שעיקרו קיצור קיבה. במקרים בהם אדם בעל עודף משקל כבר סובל ממחלות שונות, הרופאים בדרך כלל ממליצים על ניתוח בריאטרי מיידי.

בחורה
בחורה

סוגים שונים של ניתוחים

אם בעבר הייתה נהוגה שיטת נעילת הפה על ידי מלתעות, שיטה שהוצאה אל מחוץ לחוק ולאחר מכן הונהגו כל מיני שיטות אחרות להורדה במשקל, כיום השיטה היעילה ביותר להורדה במשקל היא באמצעות קבוצת הניתוחים הבריאטריים, או בשם המוכר לרוב האנשים, ניתוח קיצור קיבה. חשוב לקחת בחשבון שיש סוגים שונים של ניתוחי קיצור קיבה ולא כל ניתוח מתאים לכל אחד. מסיבה זו חשוב לפנות אל הרופא על מנת שיבחן את התיק הרפואי שלכם, ישלח אתכם לבדיקות רפואיות וימליץ לכם על הניתוח המתאים ביותר. חלק מאותם ניתוחים הם ניתוח השרוול, ניתוח מעקף קיבה, ניתוח תריסריון וניתוח החדרת הטבעת המתקווננת. נכון להיום רוב הרופאים ממליצים למטופלים שלהם לעבור ניתוח בריאטרי זה או אחר אם ה- BMI שלהם גבוה מ- 40. פעמים רבות המלצה זו תקפה גם לגבי אנשים שמדד מסת הגוף שלהם גבוה מ- 35 והם לוקים בכל מיני מחלות הקשורות אל השמנה.

מדי שנה הכירורגים הבריאטריים הופכים להיות יותר ויותר מקצועיים בכל הקשור אל ביצוע הניתוח וכיום (בניגוד לעבר) ברוב הניתוחים הבריאטריים אין צורך בפתיחת הבטן. אמנם מבצעים את הניתוחים בבית החולים והניתוחים מצריכים הרדמה כללית מלאה אך ברוב הפעמים ניתן לבצע ניתוחים אלו בשיטה הלפרוסקופית, כלומר ללא פתיחתה של הבטן. ניתוח קיצור קיבה מוביל (ברוב המקרים) לשיפור משמעותי באיכות חייו של המנותח. בחודשים הראשונים לאחר הניתוח המנותח מאבד קילוגרמים רבים ממשקלו, הוא רוכש הרגלי תזונה חדשים ומכניס לשגרת יומו גם פעילות גופנית. כעת, שכל נותר לעשות הוא להגיע להחלטה המשמעותית שתשפר את איכות חייכם.

קיצור קיבה