בעיות פוריות הגבר – במקרים רבים ניתן לפתור

תוכן עניינים

יש פעמים רבות בהן מנסים להיכנס להיריון ולא מצליחים. הצעד הראשון הוא בדרך כלל לבדוק האם האישה סובלת מבעיה מסוימת שמונעת את כניסתה להיריון. באם הבדיקות מניבות תוצאה שעיקרה הוא שהאישה פוריה ואין לה אף בעיה מיוחדת חשוב לבדוק את הפוריות של הגבר. אם בעבר, לא הייתה מודעות לכך נכון לשנת 2016 יש כל מיני פתרונות ולכן חשוב להיבדק ולהתייעץ עם מומחה בתחום פוריות הגבר.

בעיות פוריות הגבר והאישה

נכון להיום יודעים שאי כניסה להיריון יכולה לנבוע כתוצאה מבעייות פוריות אצל הגבר, בדיוק כפי שאי כניסה להיריון יכולה להיות תוצאה של בעיות פוריות אצל האישה. היחס הוא 50:50. כל זוג שחווה בעיות בכניסה להיריון צריך לברר מה מקור הבעיה. נכון להיום הבדיקות הרלוונטיות לגבר הן ספירת זרע, בדיקות הורמונאליות, כל מיני בדיקות גנטיות, בדיקת אולטרה סאונד של האשכים ובדיקות נוספות עליהן מורה הרופא המטפל. אחת מהבדיקות החשובות לגבר היא בדיקת ספירת זרע. בדיקה זו מצביע על איכותו של הזרע. במקרה של ספירת זרע נמוכה תמיד חשוב לחזור על הבדיקה תוך פרק זמן מסוים ובמקרה בו אין לגבר תאי זרע יש אפשרות לעבור תהליך ניתוחי בו הרופא ישאב זרע מהאשך או יותרת האשך.

גברים רבים מעוניינים לדעת מדוע יש להם ספירת זרע נמוכה או במילים אחרות מדוע הם אינם מצליחים להכניס את האישה להיריון. לא תמיד ניתן לדעת את הסיבה המדויקת. יש פעמים בהן מצב זה נובע מכך שהגבר אינו מנהל אורח חיים בריא ותקין ואיכות הזרע שלו נפגמת כתוצאה מאותו אורח חיים לקוי ויש פעמים בהן הגבר סובל מוירקולציה. כלומר, ממצב בו ורידי האשך מורחבים באופן לא תקין. וירקולציה יכולה להוביל לכאבים באשכים, הקטנת הייצור של ההורמון הגברי ופגיעה בתהליך הייצור של תאי הזרע. מומחה בתחום פוריות הגבר יכול לאבחן האם הגבר סובל ממצב זה על ידי בדיקה פשוטה ופעמים רבות ניתן לטפל במצב זה על ידי ניתוח פשוט בטכניקה רפואית מתקדמת, הטכניקה המיקרו כירורגית. חשוב לקחת בחשבון שיש רמות שונות של וירקולציה ולא כל הדרגות מחייבות בניתוח.

לסיכום, בעיית הפוריות יכולה להתרחש אצל האישה או הגבר ביחס שווה. אם בעבר, בעיית הפוריות הובילה למצב בו זוג לא יכל להביא ילדים לעולם, כיום יש אפשרות לפתור בעיות רבות אצל הגבר ואצל האישה. לכן, אם אתם מנסים להיכנס להיריון ולא מצליחים חשוב שתלכו להיבדק אצל מומחה פוריות. בהצלחה!

בעיות פוריות הגבר