כתרי זירקוניה משווים לשן מראה טבעי – אך לא רק!

תוכן עניינים

כתר לשן הוא אותו מבנה מלאכותי המותקן במקום הכתר הטבעי של השן שנהרס. יש מקרים רבים בהם נגרם נזק חמור לשן ולכן המטופל זקוק לכיסוי מלאכותי שעוטף את השן מכל הצדדים שלה. המטרה העיקרית של הלבשת כתרים על השיניים היא מניעת הריסה מוחלטת של השן על ידי שבירתה או התפוררותה. אם בעבר הכתרים היו גסים ורוב האנשים הכירו את הכתרים העשויים זהב ומורגשים היטב בכל חיוך, כיום רוב הכתרים לבנים, משתלבים באופן טבעי עם צבע השיניים וכל אחד יכול לבחור את אותו כתר חרסינה הבנוי ללא שלד מתכת או כתרי זירקוני שמשווים לשן את אותו מראה טבעי בו מעוניינים.

חשוב לדעת – כתרי זירקוניה והתאמתם

סוג הכתר צריך להיבחר בהתאמה מלאה לאיזור של השן והחניכיים. כאשר מדובר על כתרים לשיניים הקדמיות חשוב לשקול כתר חרסינה הבנוי ללא שלד מתכת. כאשר מדובר על כתרים לשיניים אחוריות ניתן להשתמש בכתרי זירקוניה וכתרי חרסינה אותם משלבים עם מתכת. נכון להיום רוב רופאי השיניים ממליצים על כתרי חרסינה וזאת משום שהחרסינה חזקה ולכן גם עמידה ומעניקה לשן מראה טבעי. נכון להיום יש אפשרות לבחור בכתר חרסינה מלאה או בכתר שמצופה בחרסינה. רוב האנשים בוחרים כתר חרסינה או זירקוניה.

בחורה
בחורה

כתרי זירקוניה משווים לשן מראה טבעי ורוב האנשים בוחרים בהם במיוחד כאשר מדובר על כתרים לשיניים הקדמיות. כתרים אלו עדיפים על כתרים שהבסיס שלהם הוא מתכת וזאת על מנת להימנע מאותו צבע אפרפר שבין החניכיים לכתר כפי שקורה פעמים רבות במקרה בו מלבישים על השן כתר מתכת. בשנים האחרונות התחילו להשתמש בכתרי זירקוניה גם למטרת יצירת גשר בפה וגם ככתרים לשיניים האחוריות. כיום, יש כל מיני שיטות חדשות ליצירת כתרים, שיטות אלו מאפשרות יצירת כתרים מדוייקים הדומים לכתרים הטבעיים של המטופל. יש מרפאות מסוימות בהן יש סורק אופטי שעובר על השן ומעביר למחשב תמונה מדויקת של השן עליה יש להלביש כתר. בהתאם לנתונים של השן הטכנאי מייצר את הכתר. השלב הבא יהיה להלביש אותו על השן וליהנות משחזור שדומה כמעט במדויק למראה השן הטבעית.

לסיכום, אם אתם עומדים בפני החלטה באיזה כתר חרסינה לבחור, ההמלצה היא לקרוא אודות סוגי הכתרים, להתייעץ עם רופא השיניים שמבצע את הטיפול ולבחור באפשרות הטובה ביותר של אותו כתר שיעניק לשן שלכם מראה טבעי.

כתרים בשיניים