טיפולים אורולוגיים בקרב גברים

תוכן עניינים

הערמונית היא בלוטה חשובה מאוד שתפקידה הוא לייצר את נוזל הזרע. מיקומה הוא בסמוך מאוד לצינור הולכת השתן והזרע, ולכן, כאשר היא גדלה ומתרחבת היא לוחצת עליו ונוצר קושי בהולכת השתן. ערמונית מוגדלת, או סרטן הערמונית הן תופעות שמתרחשת אצל גברים בגילים מתקדמים, לרוב מבוגרים מאוד, ואז יש צורך בטיפולים שונים להקלה על המצב או לפתרונו המוחלט. במקרים מסוימים, הטיפול יכול לגרום לשורה של בעיות פוריות אצל גברים מבוגרים וצעירים יותר.
אורולוגים שמתמחים בנושא של טיפול בטיפול בערמונית כורכים את הטיפולים השונים עם דאגה לכל מה שקשור בפוריות הגברים, מאחר והתפקוד המיני הוא חלק חשוב מאוד בחיי רבים מהם. הטיפולים המתקדמים נעשים בשיטות אשר מאפשרות המשך חיי מין פעילים לאחר מכן. עצבי הזקפה של הגברים מצויים ממש על הערמונית והצורך הוא לבצע טיפולים זהירים ומתקדמים. במקרים של סרטן הערמונית מתבצעים טיפולים שונים שחלקם הוא תרופתיים, אחרים בצורה של הקרנות, והאגרסיביים ביותר מחייבים כריתת הבלוטה. הרפואה המודרנית מנסה לא להגיע למצב של צורך בכריתה.
טיפול בסרטן הערמונית
האתגר החשוב של האורולוגים הוא לרפא את סרטן הערמונית מבלי לפגוע בתפקוד המיני של הגברים. בעיות פוריות אצל גברים שמקורן בטיפולים לריפוי סרטן הערמונית מטופלות באמצעות שיקום שלאחר מכן. יש שורה של המלצות שרופאים אורולוגיים ממליצים עליהם, ואחת החשובות ביותר היא לשוב לפעילות מינית מוקדם ככל האפשר. הדבר אפשרי כבר מספר שבועות לאחר הטיפול והמטרה העיקרית היא למנוע התנוונות של עצבי הזקפה. פעילות קבועה של העצבים שומרת על יכולת הזקפה ותורמת מאוד לחזרה לתפקוד מלא. כמובן, שככל שהסרטן הינו אגרסיבי יותר יהיה צורך בטיפול ארוך וקשה יותר, ואז האפשרות לחזרה לתפקוד מיני רגיל כבעבר נחלשת מאוד.
גברים רבים רואים בחיי מין מספקים ויציבים חלק בלתי נפרד באיכות חייהם, אבל כאשר הם נקלעים לבעיה מכל סוג שהוא בערמונית, הם חייבים לחפש מרפאת מומחים אורולוגיים מקצועית. אורולוג בעל ידע ומוניטין מקבל פציינטים רבים והינו בעל ניסיון מצטבר בטיפולים לאורך שנים רבות. הוא יודע לאבחן את הבעיה ולתת פתרון הולם. חלק בלתי נפרד מהטיפול בבעיות סרטן ערמונית הוא הטיפול הנפשי, וצוות המרפאה בראשות רופא מעולה יכול לספק את השקט הנפשי ללקוח החרד. מטופל אשר מקבל הסבר מקיף ויודע שהוא בידי רופא מומחה יחשוש פחות, ועובדה זאת תורמת מאוד להצלחת הטיפול.

טיפולים אורולוגיים בקרב גברים