כתמי שמש – משפרים את מראה הפנים

תוכן עניינים

כתמי שמש המוכרים גם בשם 'כתמי עור' מופיעים על עורן של נשים שנחשפו בעבר לשמש ומכאן מקור שמם. כתמים אלו נקראים על ידי חלק מהנשים כתמי עור ועל ידי הרופאים המומחים 'כתמי פיגמנטציה'. הכתמים מופיעים בדרך כלל כאשר מתבגרים והעור מתחיל להזדקן. נאמר שהעור של האישה מסגיר את הגיל שלה, כמה שנים היא שכבה מתחת לקרני השמש בניסיון להשתזף, האם היא מעשנת, האם היא שותה מספיק מים והאם מבחינה גנטית היא יצאה נשכרת או לא. רוב הנשים חוות את תחילתם הופעתם של כתמי העור על הפנים, מחשוף הצוואר והידיים בסוף שנות השלושים ותחילת שנות הארבעים. הבשורה הטובה היא שיש מה לעשות בנידון.                                                             

רוב האנשים סבורים שאקנה היא בעיה של העור אותה חווים רק בני נוער. סברה זו הינה טעות. אקנה היא אחת מהפרעות העור השכיחות ביותר ואנשים סובלים מתופעה זו גם בגרותם. אם אתם סובלים מאקנה חשוב לדעת שתופעה זו יכולה להיגרם כתוצאה מרמה משתנה של ההורמונים בגוף, דלקות וזיהומים בעור וסיבות נוספות. האקנה מופיעה בדרגות חומרה שונות וניתן להקל עליה במרבית מהמקרים על ידי תזונה נכונה ומאוזנת, היגיינה קפדנית, ניקוי של העור משאריות איפור, תרגול של מדיטציה וטיפול תרופתי. בנוסף, יש אפשרות לשפר בצורה ניכרת את המראה של הצלקות שנותרות על הפנים שנים לאחר מכן.

צלקות אקנה וכתמים – יש טיפול?

אנשים שסובלים מצלקות אקנה בפנים ובאזורים חיצוניים אחרים סובלים לעיתים מהמראה שלהם. אם בעבר, לא הייתה דרך לשפר את המראה והזמן היה תרופת הקסם היחידה, כיום יש מספר אפשרויות. חשוב לדעת שהטיפול חייב להיות מותאם אישית לכל מטופל ולהתבסס על אותם גורמים שהביאו להתפרצות האקנה. בנוסף, ההמלצה היא תמיד להתחיל מטיפולים טבעיים שכוללים תוספי תזונה וכל מיני משחות ותכשירים שעשויים מצמחי מרפא ורק לאחר מכן להשתמש בכל מיני חומרים ושיטות שמערבים כימיקלים שונים. בנוסף, תזונה נכונה והורדת רמת הסטרס יכולים לעזור. לאחר קבלת הטיפול המתאים להשתמש בטיפול לייזר הן לטשטוש והעלמת צלקות האקנה וטיפול פוטורג'ובינשין להעלמה של כתמי שמש.

לסיכום, נכון להיום יש אפשרות לשפר את מראה הפנים במקרה בו סובלים ממצב של כתמי שמש ו/או אקנה. יש טיפולים לבעיה עצמה ולאחר מכן יש טיפולים שונים להקלה ולהעלמה של הכתמים והצלקות השונות.

כתמי שמש