כל מה שרציתם לדעת על אימפוטנציה

תוכן עניינים

חיי המין הם חלק חשוב מיחסיהם של גבר ואישה. מערכת יחסים ובה בין גבר לאישה מבוססת הן על הקשר הרגשי, על תחומי הענין המשותפים ונושאים לשיחה והן על הקשר המיני. כאשר קיימת בעיה באחד התחומים או יותר תתרחש התרחקות אפילו עד לפירוק היחסים. בעיות בקשר המיני יכולות לנבוע ממספר גורמים. אחד מהם הוא בעיות בזקפה אצל הגבר. גברים שהבעיה קיימת אצלם יכולים להעיד כי מדובר על תופעה מתסכלת מאוד אשר פוגמת לא רק במערכת היחסים עם בת הזוג אלא בבטחון העצמי של הגבר ובקשר שלו עם עצמו. מהי בדיוק התופעה. ממה היא נגרמת ומהם הפתרונות המוצעים?                                                                                                                                                                               

מהי בדיוק אימפוטנציה ומהן הסיבות לקיומה?

אימפוטנציה היא מילה נרדפת לאין אונות. זהו מצב בו הגבר אינו מצליח להגיע לזקפה או לא מצליח לשמור עליה לפרק זמן המספיק לקיום יחסי מין. בעיות בזקפה יכולות לנבוע מסיבות פיזיולוגיות או גם מסיבות רגשיות- נפשיות. ממש כשם שהרצון לקיום יחסי מין עם בת זוג נובע מתשוקה רגשית נפשית המעורבת בתשוקה פיזיולוגית, כך גם בעיית האין אונות יכולה לנבוע משילוב בין הסיבות והיא מראה את הקשר הישיר בין גוף ונפש. אם  מפרקים את הסיבות הפיזיולוגיות למרכיבים, ישנם כמה כאלה: סיבות הורמונאליות, סיבות הקשורות לזרימת הדם, סיבות עצביות- זאת מאחר וכל הגורמים הללו נוטלים חלק בתהליך הזקפה שהיא בעצם הזרמת דם באופן מוגבר לאזור הפין. סכרת, בעיות לחץ דם, בעיה בערמונית, שימוש בסמים או אלכוהול יכולים ליצור בעיות זקפה. התופעה יכולה גם להיות תופעת לוואי של שימוש בתרופות מסויימות. הסיבות הנפשיות יכולות להיות דיכאון, לחץ, ביטוי של פוסט טראומה ועוד.

כיצד ניתן לטפל בתופעת אימפוטנציה?

כיוון שהסיבות לתופעת האין אונות יכולות להיות מגוונות, חשוב ללכת למרפאה ולהבדק בכדי לאתר את הגורם המרכזי לבעיה. לאחר מכן ישנם מספר טיפולים לתופעה: אחד מהם הוא מתן תרופות נגד אימפוטנציה. יש לרכוש את התרופה במקום אמין ומוסמך רק לאחר קבלת מרשם מרופא. מעבר לתרופות ישנם פתרונות נוספים שאינם ניתוחיים כמו טיפול ואקום אשר יוצר זקפה מלאה מזו הנוצרת באופן טבעי.או טיפול בגלי הלם. במקרים בהם אין מנוס עוברים לפתרון הניתוחי והוא הנחת שתל המתפקד במקום המנגנון שנפגע.

תופעת האין אונות היא תופעה אשר אף גבר אינו גאה בה ואף מרגיש רגשות אשם על כך בפני בת הזוג וחוסר בטחון. היום ישנם מספר טיפולים אשר מסייעים לפתרון, לפחות חלקי של הבעיה.

אימפוטנציה