ערמונית מוגדלת וניתוח ערמונית

תוכן עניינים

בולטת הערמונית היא אחת מבלוטות המין בגופו של גבר, והיא ממוקמת בבסיס שלפוחית השתן. הצורה והגודל של הערמונית דומים לפרי הערמון, ומכאן היא קיבלה את שמה. התפקיד של הערמונית הוא ליצור חלק מסויים בנוזל הזרע. עם חלוף השנים, הערמונית הולכת וגדלה. ערמונית מוגדלת היא ביטוי סטנדרטי ורגיל לחלוטין של התבגרות הגוף, ולרוב מדובר בהגדלה שפירה. יחד עם זאת, הערמונית המוגדלת עלולה לגרום לבעיות שונות בגוף הגבר, ואז יש צורך לכרות אותה בניתוח ערמונית. ערמונית מוגדלת שאינה גורמת לבעיות והיא שפירה, אינה אמורה להוביל לניתוח ערמונית.  

אם בכל זאת מתעוררות בעיות שונות, ועולה הצורך לכרות את הערמונית בניתוח ערמונית, חשוב לדעת מספר דברים לגבי הניתוח. במהלך הניתוח, המנתח מסיר למעשה את החלק המרכזי של הערמונית, ומשאיר רק את החלק החיצוני שלה. כלומר, ניתוח ערמונית הוא לא כריתה מלאה של הערמונית, אבל כריתה מלאה כן נדרשת במקרים של גידול ממאיר בערמונית. מטרתו של ניתוח ערמונית רגיל הוא להפחית מהלחץ שהערמונית יוצרת על צינור השתן, לחץ אשר גורם לבעיות שונות.

ניתוח ערמונית כולל כיום שני סוגים עיקריים: כריתה פתוחה של הערמונית, וכריתה סגורה של הערמונית (דרך השופכה).

שני הסוגים הם ניתוחים לכל דבר, עם הרדמה מלאה ועם צורך באשפוז קצר ובתקופת החלמה זריזה. חשוב לדעת את ההבדלים בין שני הניתוחים, על מנת להבין איזה סוג ניתוח מתאים לכם יותר, ומה כולל סוג הניתוח אשר בחרתם בהתייעצות עם הרופא המטפל שלכם.

למרות שערמונית מוגדלת היא תופעה רגילה ונפוצה, חשוב מאוד לאבחן ולהבין האם מדובר בהגדלה שפירה או בהגדלה ממאירה. ההבדלים כמובן עמוקים ומהותיים מאוד, הן לדרך הטיפול והן ואפשרויות ההחלמה. בעבר ניתוח ערמונית היה משהו שמפחדים ממנו. משהו שגורם לרוב לבעיות אחרות, כגון חוסר תפקוד מיני וכדומה. כיום תופעות כגון אלו נפוצות הרבה פחות, בזכות התקדמות הטכנולוגיה והאפשרויות החדשות שהמדע מעמיד לרשות הרופאים. חשוב מאוד לבצע ניתוח ערמונית במקום אשר משתמש בשיא הטכנולוגיה בנושא, על מנת להנות מהיתרונות השונים שיש כיום לניתוח.

סרטן הכליה והערמונית