בדיקת פוריות לגבר – חשוב וכדאי לדעת

תוכן עניינים

אתם מתקשים להיכנס להיריון? הסיבות לכך יכולות להיות נעוצות בגבר או באישה. במקרים בהם האישה איננה הסיבה לכך, יש לבחון אפשרות של בדיקות פוריות הגבר, שיכולות לזהות את מקור הבעיה ובהתאם להציע את המענה הנכון שיעזור להתמודד איתה. בדיקות פוריות הגבר מוצעות כיום על ידי מרכזים רפואיים שונים המתמחים בכך והן משלבות במסגרתן טכנולוגיות חדשניות.                                                                                                                                                                                  

מתי צריך לעבור בדיקת פוריות

במקרים בהם זוג מתקשה להיכנס להריון והסיבה לכך איננה נעוצה באישה, מומלץ לעבור בדיקת פוריות לגבר. בדיקה זו יכולה לבחון באופן נקודתי את מצב ואיכות הזרע שלו ולאתר את מקור הבעיה. כל זאת, כמובן, בהנחה שאכן ישנה בעיה בפוריות אצל הגבר, בעיה בגלל מתקשים בני הזוג להיכנס להיריון. בדיקת פוריות הגבר מתבצעת במכונים מיוחדים, המתמחים בכך, ונעשית תוך שימוש באמצעים משוכללים שונים וניצול יתרונותיהן של הטכנולוגיות המתקדמות. תודות לפיתוחים הרבים בתחום פוריות הגבר ובתחום הרפואה בכלל ניתן לזהות כיום את בעיות הפוריות במהירות ובהתאם להציע להן את המענה המתאים ואת הטיפול הנדרש.

אילו בדיקות נעשות בתחום

כדי לבדוק את פוריות הגבר ניתן לבצע בדיקות שונות. הבדיקה הראשונה שמבצעים בדרך כלל היא בדיקת זרע. בדיקה זו בודקת את רמת החומציות של הזרע, את מידת ריכוזם וגם את נפח כמות נוזל הזרע. בדיקת זרע גם בוחנת את מבנה הזרע, תוך התייחסות לראש הזרע, לצוואר וגם לזנב שלו שהינו זה האחראי על תנועתו. ישנם מקרים בהם מוצעת גם בדיקת ביופסיה של האשך, במסגרתה שואבים ישירות מהאשך את הזרע. אפשרות נוספת של בדיקת פוריות הגבר היא בדיקת אולטרסאונד הבוחנת את שק האשכים, את צינוריות השופכה וגם את שלפוחית השתם. בדיקה זו עוזרת לזהות חסימות בוורידי האשך, המהוות אחת הסיבות לאי פוריות אצל הגבר.

רגע לפני שמבצעים את הבדיקה

לא משנה איזו בדיקת פוריות לגבר מבצעים, חשוב לבצע אותה אך ורק במכון המתמחה בכך ועל ידי רופא בעל ניסיון בתחום. אבחון מקצועי ונכון יכול לעזור לגברים הסובלים מפוריות ולזוגות רבים. ביצוע נכון של הבדיקה, בחינת תוצאותיו ואבחונו המדויק של מצבו של הגבר יכולים להיעשות על ידי רופאים מקצועיים, רופאים בעלי ניסיון בטיפול בגברים הסובלים מבעיות של פוריות. מדובר בהליכים הכרחיים, הליכים שחשוב לבצע אותם במקרים בהם ישנו חשש לבעיית פוריות. אסור להתעלם מהבעיה וחשוב לדעת גם שיש פתרון. במקרים רבים של אי פוריות אצל הגבר ישנם הליכים מתאימים שניתן לבצע כדי להתגבר על הבעיה ולעזור בכניסה להיריון.

בדיקת פוריות לגבר