עיצוב חדרי תינוקות – מה שאתם באמת צריכים

תוכן עניינים

הורים רבים מקדישים זמן רב לעיצוב החדר לקראת תינוק חדש או בכלל בעיצוב חדרי הילדים לקראת מעבר לדירה חדשה למשל. העיצוב של חדרי תינוקות וילדים והמרכיבים בחדר בהחלט משפיעים על האווירה הכללית, על השימושיות ועל מאפיינים רבים נוספים, כך זהו נושא חשוב. אך מעבר לצבע הקירות, קישוטים וכיוצא באלו, ישנם פריטים שאתם פשוט חייבים בחדר התינוק והילדים שלכם – ננסה לתת לכם כמה טיפים שימושיים שיעזרו בעיצוב ובניית החדר המושלם לתינוק ועבורכם.

מיטת תינוק

הדבר הראשון שצריך להיות ברשימה שלכם בהקשר לעיצוב חדר לתינוק הוא מיטת תינוק – כאשר יש אנשים הקוראים למיטת התינוק עריסה אך כיום הרבה יותר מקובל להשתמש במיטה גדולה יותר, ייעודית לתינוקות ואשר מתאימה לתקופה ארוכה יותר מעריסה קטנה. באופן כללי, ניתן בהחלט להסתפק בדגם פשוט יחסית של מיטה לתינוק, כאשר ההבדלים הם בעיקר בסוג העץ ממנו עשויה המיטה, בעיצוב הכולל, בצבע וכיוצא באלו, פחות במאפיינים שימושיים של המיטה. רצוי לבחור מיטת תינוק שניתן להתאים בה את גובה משטח השכיבה, אשר ניתן להוריד בקלות את אחד הצדדים שלה ולנעול אותו בביטחון ואשר תהיה עם גלגלים להזזה ונדנוד בשעות הלילה.

ניתן לרכוש מיטת תינוק לבדה וניתן גם לרכוש חבילות של חדרי תינוקות, עם קו עיצובי אחיד וכמה פריטים בסיסיים לחדר התינוק.

עמדת החלפה

בין אם מדובר על שידת החתלה ייעודית או פיתרון אחר, אתם חייבים עמדה נוחה, בטוחה ושימושית להחלפה והחתלה. זה הופך את החיים להרבה יותר נוחים ואת חדר התינוק לשימושי ביותר. אם החדר קטן, ניתן להציב משטח החלפה על גבי שידה קיימת וקטנה יחסית, אם יש מקום, תוכלו כמובן לבחור שידת החתלה ייעודית, עם מקום אחסון שימושי.

כורסת הנקה

אם בחרתם בהנקה עבור התינוק שלכם, אז תוספת מבורכת ונוחה מאוד לכל חדרי תינוקות היא כורסת הנקה. יש מוצרים ייעודיים להנקה, הכוללים הדום לרגליים ומאפיינים נוספים כגון נדנוד אופקי נעים במיוחד וכיוצא באלו. אך גם כורסא נוחה ורחבה תספק מענה הולם. זה אמנם תופס מקום אך משדרג משמעותית את חווית ההנקה, בעיקר בשעות המאוחרות של הלילה. רצוי למקם מנורה קטנה ומעוצבת ליד כורסת ההנקה לנוחיות מירבית.

פתרונות אחסון

ככל שהתינוק קטן יותר, כך הוא דורש יותר ציוד. לכן מרכיב הכרחי במיוחד של חדרי תינוקות הוא לא רק מיטת תינוק ופריטים ייעודיים אלא גם פתרונות אחסון רבים ומגוונים – לבגדים, חיתולים, צעצועים, מצעים וכן הלאה.

עיצוב חדרי תינוקות