על תפקידו של מיתוג בחיי המוצר או העסק

תוכן עניינים

הקמת עסק אינה פעולה פשוטה. הקמת עסק או לחילופין פיתוח מוצר דורשים הכנה רבה מראש. אם זהו עסק יש צורך בהכנת תכנית עסקית המבוססת על מטרות ויעדים מוגדרים ואם זהו מוצר המעוניינים לפתח יש צורך בחזון כלשהו וגם ידע רב בתחום על מנת להוציא את העניין מן הכוח אל הפועל. גם לאחר שהעסק כבר הוקם או המוצר יצא את מפעל הייצור לא ניתן לנוח על זרי הדפנה. מכאן מתחילה עבודה קשה של שיווק שהתחלתה היא מיתוג המוצר.

להתמקם על המפה

השלב הראשון בשיווק המוצר הוא ביצוע סקר שוק. מחקר אודות מוצרים או עסקים דומים ותכונותיהם או הלקוחות המרכזיים שלהם יאפשר לכם למקם את עצמכם על מפת המוצרים או העסקים בתחום. כעת עליכם למצוא את התכונות הייחודיות בעסק או במוצר שלכם אשר יהיו ספינת הדגל. כך תמצאו לקוחות פוטנציאלים אחרים מהמתחרים או תוכלו לשאוב מתחרים אליכם. לאחר קביעת התכונות המובילות יש לקבוע את שלבי העבודה והפעולות שיובילו לכך שהמוצר אכן יתפס ככזה על ידי קהל הצרכנים. פרסום באופן מסויים, מבצעים הנוגעים לתכונות העסק, יוזמה של פעילות, אפילו הפנינג או פעילות ללא תשלום כמו ארגון יום מיוחד לאמהות ותינוקות בעסק הנוגע לכך יקדם אותו למקום טוב יותר.

עיצובים וסמלים גרפיים

את המסרים מהעולם אנו מקבלים פעמים רבות באופן ויזואלי ולאו דווקא מילולי. כך גם לגבי מיתוג. אחת  הפעולות הראשונות באשר לעיצובים הקשורים בעסק הוא עיצוב לוגו. הלוגו מתמצת באופן מילולי (באמצעות שם העסק) ובאופן גרפי באיזה עסק מדובר ומהן תכונותיו. גם אם נראה שמדובר על סמל קטן ושולי, זהו סמל חשוב וקריטי. לוגו מדוייק המייצג באופן ברור את העסק משאיר רשמים אצל המתבונן מהו העסק, במה הוא עוסק, מה חשוב בו, מהו קהל היעד הפוטנציאלי ומהם חידושיו.

הראשונים בעין המתבונן- צורה וצבע

כל אדם היודע דבר בתחום הרוח יאמר לכם כי צבעים יוצרים תחושות ואנרגיות בשל התדר שלהם ולא בכדי כל צבע קיבל את האופי האופייני לו. זאת בהחלט יש לקחת בחשבון בעת עיצוב לוגו. צבע סגול מתקשר לרוח, לאיזון. צבע ורוד מתקשר לשמחה ואופטימיות, אדום ללחימה, לאנרגיות ולמרד, כחול לאיזון, לבן לחגיגיות ושחור לשינויים דרמטיים. גם לצורה יש משמעות. צורת אותיות עגולה תשדר רוך ונשיות ואילו צורה חדה תשדר טכניות, חדשנות או מרד. כל אלה הם חשובים ומשדרים את המסר הראשוני של מהות העסק.

מיתוג בחיי המוצר או העסק