סרטן הערמונית

תוכן עניינים

את הערמונית ניתן למצוא במערכת הזכרית בלבד. זוהי בלוטה קטנה יחסית (בגודל אגוז), שתפקידה הוא לייצר את נוזל הזרע. בסמוך לערמונית מצויות בלוטות לימפה ובחלקה האחורי של הערמונית מצויי הרקטום. סרטן הערמונית מאובחן על פי רוב בקרב גברים אשר חצו את העשור החמישי לחייהם והסיכוי כי ערמונית מוגדלת תתגלה בגברים צעירים הוא נמוך. סרטן בערמונית מתפתח בצורה איטית ולעיתים הוא אף יכול להתפשט לאיברים נוספים בין היתר לעצמות. אבחון מוקדם של סרטן ערמונית עתיד להציל חיים ולמנוע תמותה ועל כן ישנה חשיבות גדולה לגברים המגיעים לעשור החמישי של חייהם לגשת ולהיבדק ללא דיחוי. אין ספק כי אדם מרגיש בריא כל עוד לא התגלה בגופו סיבוך או מחלה, אך על מנת שלא תגידו לעצמכם ותצטערו על כך שלא הגעתם להיבדק בטרם עת, יש  לחשוב על הבדיקות המומלצות ולבצע אותן גם אם אין אתם נמצאים בסיכון.

כיצד מתפתחת הערמונית מוגדלת

עד היום אין גורם המאפיין את סרטן ערמונית והגורמים אינם ידועים במלואם. במקביל ניתן לומר כי לגברים אשר במשפחתם יש היסטוריה של סרטן בערמונית, הסיכוי שהם יחלו במחלה גבוה יותר ועל כן עליהם להתייחס לנושא במשנה זהירות גבוהה יותר ולהגיע לבדיקות מעקב כמקובל ובהמלצת הרופא המטפל.

התסמינים שחשוב לשים אליהם לב

כמו לכל בעיה בריאותית גם לסרטן הערמונית ישנם תסמינים אליהם חשוב לשים לב ולהגיע מיד אל הרופא המטפל. זכרו ואל תשכחו כי לאבחון מוקדם יש סיכויי החלמה גבוהים. אם אתם בשלבים הראשונים של המחלה, הרי שלא יהיו תסמינים כלל וללא אבחון לא תוכלו לדעת כי אתם מפתחים בגופכם את המחלה. מאידך כאשר הגידול מתחיל להתרחב נוצר לחץ ואז ישנן תופעות אליהם ניתן לשים לב ולגשת לטיפול אותו יתאים עבורכם הרופא המטפל.

  • אם אתם מתקשים במתן שתן גשו לרופא המטפל ודווחו על הבעיה
  • אם בשעות הלילה יש עלייה מוגברת במתן שתן – פנו לרופא המטפל ודווחו לו על הבעיה
  • אם בעת מתן השתן אתם חשים כאבים – פנו לרופא המטפל
  • אם במהלך מגע מיני או מתן שתן ישנו דם – פנו לרופא

שימו לב כי אם לא אבחנתם את המחלה בשלביה ההתחלתיים והיא התפשטה אל העצמות, הרי שאתם עתידים לחוש כאבים בעצמות הגוף בשרירי הגב האגן או הירכיים. חשוב להבחין כי לעיתים ערמונית מוגדלת אינה סרטנית ולכן אינהסרטן הערמונית, על כן הטיפול הינו שונה.

סרטן הערמונית