מספר סיבות להופעת כאבי גב

תוכן עניינים

כמעט כל אחד ואחת מאיתנו סובל מכאבי גב בעוצמה כזו או אחרת במהלך החיים. הסיבות להופעת כאבי הגב הן רבות ומגוונות, והן כוללות בין היתר סיבות הקשורות לכאבי שריר וכאבים עצביים. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מספר סיבות להופעת כאבי גב תחתון או עליון. חלק מהסיבות המופיעות בשורות הבאות עלולות להוביל גם להופעת כאבים בכף הרגל.

  • משקל עודף והשמנת יתר- אנשים הסובלים ממשקל עודף נמצאים בקבוצות סיכון בכל הקשור להופעת כאבי גב כרוניים והופעת כאבי ברכיים ואף כאבים בכף הרגל. ברוב המקרים, הכרס הבולטת בקרב אנשים כבדי משקל היא זו המגדילה את העומס בנשיאת הגוף, דבר המוביל להופעת הכאב.
  • יציבות הגוף- יציבה לא נכונה מתאפיינת בגב כפוף המוביל ללחץ על הצוואר ועל הגב התחתון.
  • חוסר תנועה וישיבה ממושכת- מרבית מקורות התעסוקה בעידן המודרני מאלצים אותנו להתמודד עם ישיבה ממושכת אל מול שולחנות המחשב. מעבר לסכנות הטמונות בישיבה לא נכונה, הישיבה הממושכת עלולה להוביל למצב בו הגוף נכנס למעין "הקפאה" כתוצאה מחוסר התנועה הנדרשת, דבר המגביר את הלחץ על חוליות הגב ומכאן הדרך להופעת כאבי גב הינה קצרה ומהירה.
  • תנועות קיצוניות של הגוף- הרמת משאות כבדים, התרוממות הגוף ממצב שכיבה לישיבה, תנועה חדה ומהירה של הגוף במסגרת פעילות ספורטיבית, כל אלו ועוד עלולים להוביל לפגיעה ישירה בעמוד השדרה כתוצאה מהפעלת לחץ על חוליות הגב. במקרים חריגים הדבר עלול להוביל לפריצת דיסק ולהופעת כאבים עזים וחזקים במיוחד.
  • רגליים חלשות- תופעת הרגליים החלשות אופיינית בקרב נשים וגברים מעל גיל 50 אשר אינם מקפידים על פעילות ספורטיבית סדירה כחלק מאורחות חייהם. מכיוון שמשקל הגוף אמור להתחלק באופן שווה לכל אחת מרגלי הגוף, נוצר מצב בו כל משקל הגוף נשען על גבי הגב התחתון דבר המוביל להופעת כאבי הגב בתדירות גבוהה ובעוצמות משתנות.
  • סיבות נפשיות- כמו כל מקור כאב אחר, גם כאבי גב, או לחילופין, כאבים בכף הרגל וביתר חלקי הגוף עלולים להיווצר כתוצאה מלחץ נפשי, מתח רגשי וכדומה. כיום, מדע הרפואה מכיר בכך שמערכות הגוף קשורות באופן ישיר למצב הרגשי והנפשי של כל אחד ואחת מאיתנו.

לסיכום, הופעת כאבי גב עלולה להיווצר מסיבות רבות ומגוונות, ולכן מומלץ לאבחן בצורה מדויקת את מקור הכאב ולהעניק לה את הטיפול הראוי. כיום, תוכלו למצוא מגוון נרחב של מכשירי ספורט, כושר וציוד מקצועי לפיזיותרפיה המשפרים בצורה ניכרת את שרירי הגוף, וכפועל יוצא מכך מפחיתים את תדירות הופעת כאבי הגב.

למידע נוסף: אימון לשרירי הנפש

כאבי גב- הסיבות הפחות נפוצות