שירותי רפואה בעת טיול בחו"ל

תוכן עניינים

טיול לחו"ל הוא הבחירה המועדפת על רוב הישראלים במן החופשה שלהם, והדעה נחלקת בין אלו המצדדים בחופשות בישראל, לים המלח, לאילת או לצימר בצפון, לבין אלו המרחיקים לאירופה, ואפילו לארה"ב, בכדי לבלות את זמנם מחוץ לקלחת הגועשת של ישראל.

לפני הכל רכשו ביטוח רפואי

אם בחרתם לטוס לחו"ל, אל תשכחו לבטח את עצמכם בביטוח רפואי מקיף ואיכותי, לכל מקרה. רשת הביטחון של הטיפול הרפואי הזמין לנו בישראל הפכה את התחושה של ישראלים רבים כי טיפול רפואי מיידי וללא תשלום הוא דבר של מה בכך. בכל יום יוצאת מנתב"ג טיסה לניו-יורק, ללונדון, ולעוד יעדים יוקרתיים במיוחד, ומטוסים אלו מלאים בישראלים שלא תמיד זוכרים כי בישראל יש להם רופא זמין בכל רגע, אך בחו"ל לא כך הדבר.

מחירים של שירותי רפואה בעת טיול בחו"ל

שירותי הרפואה בחו"ל הם לעיתים קרובות פרטיים בלבד, וגם אם יש שירות רפואה ציבורי רחב ויעיל כמו בישראל, הוא זמין לתושבים המקומיים בלבד, או לעיתים לנושאי דרכונים אירופאים, או במילים אחרות אזרחים תושבי חוץ. לא משנה אם מדובר במקרה של עליית חום מלחיצה במיוחד, הרעלת קיבה לאחר מפגש עם מזון לא מוכר בדוכן רחוב מפוקפק, או טראומה מהחלקה ברכבת התחתית, טיפול רפואי בארה"ב למשל יכול לעלות אלפי דולרים, כבר מהיום הראשון.

עלויות האשפוז במדינות רבות גבוהות למדי, גבוהות עד כדי כך שרוב הישראלים לא יכולים לעמוד בהן. חשיבות הביטוח אם כן גבוהה למדי, ולא משנה מה היעד שלכם, ההמלצה הגורפת היא ביטוח, ברמה שונה, בהתאם לצרכים שלכם. אם אתם בדרככם לטיול ספורט אתגרי וסקי בהרי אירופה, הביטוח יהיה שונה למדי מזה של טיול שופינג במנהטן, אך בשני המקרים הביטוח הינו מהלך הכרחי, שכן העלויות של ביטוח ישראלי לשירותי רפואה בחו"ל הוא זול עד כי כך שהוא לא יורגש, והוא יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

לאן פונים במקרה הצורך?

פנייה לבקשת שירות רפואי בחו"ל דומה לזו שבישראל, וברוב היעדים שישראלים מגיעים אליהם, פרט למזרח הרחוק אולי, ישנם שירותים רפואיים דומים יחסית לאלו שבארץ. מרפאות פרטיות ומרפאות ציבוריות, במקביל לבתי החולים. בארצות מסוימות ישנן "מרפאות חינם" המנוהלות על-ידי מתנדבים, ותפקידן לתת שירות רפואי מבלי לשאול שאלות, בכדי לתת מענה לאוכלוסיות החלשות במדינה.

הפניה לשירות רפואי במידה ואתם מבוטחים תהיה פשוטה ומהירה. עם יצירת הביטוח תקבלו רשימה של טלפונים וכתובות, אליהם ניתן לפנות בהתאם למדינה והעיר בה אתם נמצאים. באם אתם מתכננים להגיע למקומות נידחים במיוחד, יש להיוועץ עם החברה המבטחת טרם היציאה מהארץ, בכדי לדעת לאן יש לפנות בכל מקום בו תמצאו, ומה השירותים הזמינים לכם בכל מקום. החשיבות של המהלך גבוהה מאוד, ולעיתים מצילה לא רק אובדן כספי גבוהה. הטיול עם גיבוי של ביטוח רפואי הוא טיול שקט ורגוע, בו תרגישו חופשיים ליהנות מהרגע, ולא לחשוש כלל.

שירותי רפואה בחו"ל