דברים שחשוב לדעת על טיפול סיעודי בשביל הוריכם

תוכן עניינים

ההורים שלכם הולכים ומזדקנים, וכבר מגיעים לגיל גבורות. אין ספק שהעלייה בתוחלת החיים מביאה איתה לא מעט ברכה – היכולת לחיות זמן רב יותר, וליהנות מכל מה שיש לעולם להציע. מהצד השני, ההורים המבוגרים שלכם כבר מתקשים בפעולות שפעם היו פשוטות במיוחד. אפשר שהם זקוקים למה שנקרא כיום סיוע סיעודי – הם זקוקים לסיוע בהכנת אוכל, לבוש, רחצה, עשיית צרכים, טיפול רפואי, וכיו"ב. אם אתם דואגים להורים שלכם, אתם כמובן תרצו להביא להם את המטפל הסיעודי הטוב ביותר שיש, אשר גם עבר הכשרה של לימודי סיעוד. אז מה בעצם חשוב לדעת הטיפול הסיעודי, כדי שההורים שלכם יוכלו לשמור על איכות חיים גבוהה?

כל הדברים שיש להקפיד עליהם

כך תדאגו ותתנו להורים שלכם את הטיפול הסיעודי הטוב ביותר –

  • פנו לכמה חברות – באופן טבעי, אתם תרצו שההורים שלכם יהיו מלווים במטפלים האיכותיים ביותר, אשר גם סיימו בהצלחה מסלול של לימודי סיעוד. לכן, לא צריך להיות תלויים אך ורק בחברה אחת שמעסיקה עובדים סיעודיים. במקום זה, פנו במקביל לכמה חברות. עד שאתם לא חותמים על החוזה – אינכם מחויבים בשכירת שירותיהם. השוו את המחירים, בדקו את הרקע של המטפלים השונים, קבלו וחפשו המלצות וביקורות של אנשים אובייקטיביים – וכך תוכלו לעשות סינון ולבחור חברה טובה.
  • בחנו את הרקע של העובדים – אדם שעובד בתור אח סיעודי, צריך להיות בעל תואר ראשון בתחום של לימודי סיעוד. בניגוד למה שנהוג לחשוב לעתים, סיעוד זה לא רק להלביש אדם או לקחת אותו לטיול. הבוגרים של לימודי סיעוד עוברים קורסים בנשואי אנטומיה וכימיה. הם מבינים ומכירים את ההשפעות של התרופות על האנשים הסיעודיים. במהלך התוכנית של לימודי סיעוד לומדים הסטודנטים גם כיצד לתת טיפול רפואי ראשוני – זריקות, אינפוזיה, הנשמה, טיפולי עזרה ראשונה, וכיו"ב. אלו הם דברים קריטיים וחושבים, ולכן כשאתם בוחנים את המטפלים השונים, ודאו מהו הרקע ההשכלתי שלהם.
  • יחס אישי – מעבר לבדיקת נתונים יבשים כמו תואר בתחום של לימודי סיעוד, חשוב מאד לראות כי המטפלים הסיעודיים הם בעלי גישה טובה להורים שלכם. הכימיה האישית בין המטפל לבין ההורה שלכם היא קריטית. העובדה שההורים שלכם הם אנשים במוגרים וסיעודיים – לא מורידה מכך שראוי שיתייחסו אליהם בכבוד הראוי, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על אנשים מבוגרים. לכן, חשוב מאד לבחון את יחסי האנוש של המטפלים. מבחינה זו כמובן שחלק ניכר מהמטפלים הם אנשים נהדרים, שיתנו את הכל עובר ההורים שלכם.

לבחון צרכים מיוחדים

מעבר לכך, כאשר אתם בוחנים את המטפלים השונים, ובודקים את הרקע שלהם בתחום של לימודי סיעוד ויחסי אנוש, חשוב גם לבחור מטפלים אשר יכולים להתאים לצרכים המיוחדים של ההורים שלכם. אם הוריכם לא דוברי עברית – יש לבחור מטפל מתאים אשר דובר את שפתם. אם להורים שלכם יש גם רקע של תשישות נפשית או טראומה (דבר הנפוץ אצל ניצולי שואה בעיקר) – יש לבחור מטפל בעל התמחות בתחום, כדי שההורים שלכם יקבלו את התמיכה המתאימה.

דברים שחשוב לדעת על טיפול סיעודי בשביל הוריכם