על נזקים אורתופדיים של נהיגה לא נוחה ורכבים מומלצים למניעה

תוכן עניינים

בכל יום מיליוני אנשים ברחבי העולם נכנסים לרכב ונוהגים למקום חפצם. בין אם מדובר בנהיגה קצרה או ארוכה, לרוב אף אחד אינו מתעסק בנזקים שיכולה לגרום פעילות יומיומית זו. נהיגה ממושכת ברכב יכולה לגרום נזקים בעיקר לעמוד השדרה, לצוואר ולכתפיים. כמו כן נהיגה ממושכת, גם אם היא נעשית לפרקים קצרים, אך לאורך תקופת זמן ארוכה, יכולה לגרום לבעיות בזרימת הדם באיזור הרגליים והאגן. האיזור החשוף ביותר בגוף לפגיעות הוא איזור הגב התחתון עקב צורת הישיבה ברכב. האוכלוסיות אשר עוסקות בנהיגה לאורך רוב שעות היום כמו נהגי מוניות ואוטובוסים, נהגי משאיות, ואמבולנסים, וכן אלו המפעילים מלגזות וציוד חקלאי אחר חשופים יותר לפגיעה ונזק.

טיפים למניעת נזקים בעקבות הנהיגה

אם אתם נמנים על אלו העשויים לפתח נזק בטווח הארוך, כדאי שתקפידו על כמה כללים חשובים בעת הנהיגה:

  • בזמן עצירה ברמזור או בפקק הקפידו לשנות מעט את הזווית בה ממקומת משענת הגב על מנת לנסות ולהקל קצת את הלחץ המופעל על הגב. תוכלו גם לכווץ את שרירי הבטן על מנת ליצור תנועה בעמוד השידרה התחתון.
  • הקפידו על הטיה של משענת הגב לזווית של 110 מעלות, ולאחר מכן סדרו את מראות הצד בהתאם.
  • הקפידו להצמיד את העכוז כמה שיותר אל גב המושב.
  • על מרחק ההגה מן המושב צריך להיות מותאם כך שידכם מונחת על ראש ההגה בתנוכה ישרה.

פורד פיאסטה וארגונומיה

ארגונומיה היא תורה העוסקת בהפקת המירב מן הביצועים של אדם על ידי הבנת המגבלות הפיזיות והמנטליות שלו, בהתאם לסביבה בה הוא שוהה. מכוניות רבות, וביניהן פורד פיאסטה, מותאמות לנהיגה בדיוק על פי תורת הארגונומיה. הנחת היסוד ביצורה של פורד פיאסטה אומרת כי חוסר התאמה בין הנהג לרכב בו הוא נוהג יוצרת חוסר נוחות המשפיעה על הביצועים, ויוצרת נזקים לטווח הארוך העשויים לפגוע בבטיחות הנהג. פורד פיאסטה לוקחת בחשבון כי היכולת של הנהג לנוע בתוך הרכב ולשנות תנוחת ישיבה מוגבלת, ולכן שמה דגש על התאמת צורת הישיבה במכונית כמה שיותר לצרכי הנהג.

פורד פיאסטה כמכונית מומלצת למניעת נזקים

פעולת הייצור של פורד פיאסטה על פי קווים מנחים של ארגונומיה מסתייעת במידות ממצועות של אוכלוסיית היעד. מידות כמו רוחב, משקל, מוטת ידיים ועוד נלקחות בחשבון בעת בניית תא הנוסעים ברכב, ומיושמות באופן בניית הכיסא, מרחק ההגה מן הכסא, מיקום הדוושות ועוד. פורד פיאסטה מצליחה להגיע להתאמה בכ- 90% מהנהגים.

פנים המכונית מתוכנן כך שהנהג יוכל להתאים לעצמו את תנוחת הכיסא באופן דימאני רחב וכמה שיותר מותאם לצרכים שלו. באופן זה חוסר הנוחות ואופן תנוחת הנהיגה הלא נכונה קטנים, ומידת הנזק שיכולה להיגרם לגב או לכתפיים ממוזערת.

על נזקים אורתופדיים של נהיגה לא נוחה ורכבים מומלצים למניעה