שתלים לשיניים לשיקום הפה

תוכן עניינים

 רפואת שיניים של שיקום הפה או שיקום החיוך הינה שונה מהטיפולים השגרתיים יותר כגון סתימות, ניקוי אבנית או אפילו טיפולי שורש וכתרים. במקרה של שיקום הפה מדובר על הליכים מורכבים יותר, למשל שתלים לשיניים, הליכים שנועדו להחזיר את השיניים למצב תפקודי כמה שיותר מלא וליצור – בחזרה או כתיקון פגם כלשהו – חיוך מקסים ומראה אסתטי של השיניים. בתחום מרתק ומורכב זה נעשה שימוש של השתלות שיניים ושימוש בשתלים מתקדמים מאוד מבחינה טכנולוגית, לצד אפשרויות טיפוליות אחרות בהתאם למהות המצב.

שתלים לשיניים והיישום של השתלות שיניים מהווים ללא ספק פריצת דרך רפואית מהפכנית, אלו טכנולוגיות וטכניקות אשר שינו את רפואת השיניים ואת האפשרויות שרופא שיניים מומחה של שיקום הפה והתקנת שתלים לשיניים יכול להציע למטופלים. המציאות שהיום היא נחלת הכלל וברורה מאליו – למרות המורכבות והמחירים שהם בהחלט לא זולים של השתלות שיניים או שתלים דנטליים – ביטלה למעשה מצבים כמו פה עם שיניים חסרות, שיניים שבורות שנותרות כאלו, חיוך שאינו מלא או אסתטי ושאר בעיות שבעבר היו נטולות פיתרון יעיל באמת.

השתלות שיניים

שיום הפה מצריך במקרים רבים השתלות שיניים לאחר שאלו נפלו או סבלו מפגמים חמורים שחייבו את הסרתן. מדובר על טכניקות מתקדמות מאוד, המחייבות מקצועיות ודיוק ללא פשרות ועבודה אך ורק עם החומרים והציוד הטובים ביותר. ביצירת חלל בלסת, דומה למה שקורה אחרי עקירה למשל, מחדירים אל החניכיים והלסת עצמה שתלים לשיניים העשויים חומרים מתקדמים כגון טיטניום, השתל מפקד למעשה כבורג או דיבל שעל גביו מולבשת שן מלאכותית.

יש שיטות שונות של החדרת שתלים לשיניים, כאשר זה מאוד תלוי במצב המטופל מבחינת עצמות הלסת ופרמטרים נוספים הרלבנטיים לתהליכי שיקום הפה – כאשר יש חשיבות אדירה למיומנותו של הרופא וכאמור לשימוש בחומרים המתאימים אל השתלות לשיניים.

הכל נראה ממש כמו שיניים אמיתיות – חיוך מושלם!

כמובן שלגבי השתלות שיניים והחדרת השתלים עצמם, לא רואים את השתל והוא נמצא בפועל בתוך החניכיים והלסת, אך יש החוששים ממראה הפה והשיניים לאחר תהליכים כאלו של שיקום הפה. בפועל היום היכולות והחומרים מאפשרים להשיג חיוך מושלם ושתלים לשיניים אשר לחלוטין נראים כמו שיניים אמיתיות ואיכותיות. אפילו אם בוחרים בשיטה שונה של שיקום הפה והחיוך, כגון גשר אדהזיבי להשלמת שן חסרה או פגומה למשל, המראה הסופי הוא טבעי ונקי. לגבי השתלות שיניים ושיקום של הפה לאחר נפילת שיניים או עקירות למשל, אפשר לבצע שתל בודד וכתר לשן חסרה אחת וניתן כיום גם לבצע השתלות שיניים באמצעות גשרים המולבשים על שתלים דנטליים – סדרה של שיניים מוחלפות ומותקנות על שתל אחד או כמה שתלים בהתאם לכמות.

שתלים לשיניים מאפשרים היום תוצאות מדהימות מבחינת שיקום הפה והחיוך, השתלות שיניים הן מציאות בפועל אך חשוב מאוד שההליך יתבצע על ידי מומחים לנושא, בסביבה האופטימאלית ועם הציוד והחומרים הטובים ביותר.

שתלים לשיניים