על סוגי טיפולי השיניים, המוצעים כיום

תוכן עניינים

לכל אחד מאיתנו יוצא לבלות לא מעט זמן אצל רופא השיניים. אצל בני המזל, אולי קצת פחות, אבל כמעט כולנו מבקרים אותו לפחות אחת לשנה. תחום רפואת השיניים כולל, במסגרתו, מגוון רחב מאד של טיפולים מסוגים שונים, המשלבים שיטות טיפול ייחודיות ובעיקר בזכות הטכנולוגיות המתקדמות, שהתפתחו בשנים האחרונות. מכין מגוון הטיפולים המוצעים אצל רופא השיניים לדוגמה הלבנת שיניים, הנה כמה מהם, הנחשבים לפופולאריים ביותר:

לכל אחד מאיתנו יוצא לבלות לא מעט זמן אצל רופא שיניים. אצל בני המזל, אולי קצת פחות, אבל כמעט כולנו מבקרים אותו לפחות אחת לשנה. תחום רפואת השיניים כולל, במסגרתו, מגוון רחב מאד של טיפולים מסוגים שונים, המשלבים שיטות טיפול ייחודיות ובעיקר בזכות הטכנולוגיות המתקדמות, שהתפתחו בשנים האחרונות. מכין מגוון הטיפולים המוצעים אצל רופא השיניים, הנה כמה מהם, הנחשבים לפופולאריים ביותר:

טיפולי הלבנת שיניים

כולנו רוצים ליהנות משיניים לבנות במיוחד, המשוות לנו מראה בריא ויפה יותר. אולם, מסיבות שונות, צבע השיניים הופך צהוב יותר במהלך השנים ודורש טיפול של הלבנת שיניים באמצעים מיוחדים. טיפולי הלבנת שיניים מוצעים במקרים בהם השיניים הופכות לצהובות יותר ונדרשת התערבות חיצונית כדי לשנות את צבען. הסיבה לשינוי בצבע יכולה לנבוע כתוצאה מעישון רב, משימוש בתרופות מסוגים שונים, מחבלות בשיניים, משתייה קפה או תה ואפילו גם במהלך ההיריון. הלבנת שיניים יכולה להיעשות באמצעות סד מיוחד, המולבש על השיניים ובתוכו חומר הלבנה או באמצעות לייזר המאפשר טיפול נקודתי ויעיל מאד.

טיפולי יישור שיניים

בין אם כתוצאה משיניים שאינן ישרות, צפיפות בשיניים ודחיקת שיניים שכנות לצד, נדרש טיפול יישור שיניים, המוצע בדרכים שונות. בזכות הפתרונות המתקדמים, המוצעים כיום, אפשר לבחור מבין מגוון אפשרויות שונות הן בהתאם למצב השיניים והן בהתאם למידת נוחיותו של כל פתרון. יישור שיניים יכול להיעשות בעזרת רסן, המוצמד לשיניים. שיטה זו נחשבת פופולארית מאד, אולם חסרונה הוא בעובדת היותה בולטת מאד ולעיתים גם מגבילה. פתרון נוסף הוא יישור שיניים באמצעות גשר שקוף העשוי מפלסטיק או סיליקון ומותאם למבנה השיניים. גם שימוש בגשר פנימי הוא פתרון, המוצע במרפאות השיניים ונחשב לאסתטי במיוחד. על מנת לבחור את הפתרון הטוב ביותר לצורך יישור שיניים, חשוב להיעזר ברופא שיניים מקצועי ובמקביל לבחור בפתרון איכותי. בדרך זו ניתן יהיה ליהנות משיניים ישרות וכמובן גם – יפות הרבה יותר.

טיפולי שורש

הוא נחשב הנפוץ ביותר מבין טיפולי השיניים המתבצעים כיום. במקרים בהם נפגע עצב השן, ישנו צורך בטיפול עמוק יותר בשן, הכולל גם שימוש בכתרים מסוגים שונים, לרבות כתר זירקוניה. במסגרת טיפול השורש מנקה רופא השיניים את תעלות השן וסותם אותן בעזרת חומר מיוחד. בהמשך, לאחר שביצע זאת, ממשיך רופא השיניים לטיפולים נלווים נוספים על מנת להציע למטופל את הפתרון הטוב ביותר. ישנם סוגים שונים של כתרים, בהם נעשה שימוש במסגרת טיפולי שורש. בדרך כלל הם עשויים מחרסינה וכוללים במסגרתם גם מתכנת. כתר זירקוניה, הנחשב לאחד הסוגים הטובים והאיכותיים ביותר, הינו כתר העשוי מחרסינה גם כן אולם הוא איננו כולל מתכת ומעניק מראה טבעי לפה. כתר זירקוניה יהיה הרבה יותר יקר, בהשוואה לכתרים אחרים, אולם הוא איכותי מאד ומהווה פתרון לטווח הזמן הארוך.

סוגי טיפולי שיניים