איך לבחור מזרן?

תוכן עניינים

בחירת מזרונים היא החלטה חשובה שאין לקחת בקלות ראש. אנו מבלים כשליש מחיינו בשינה ולכן מזרון איכותי עקרוני למהלך תקין של פעילות הגוף ולמנוחה טובה ומחדשת.

איך לבחור מזרונים?

האדם הממוצע מבלה כשליש מחייו בשינה, לכן למעשה, אנו מבלים שליש מחיינו על מזרונים. חשוב מאוד אם כך, לבחור את המזרון הנכון עבורנו שינה על מזרונים שאינם מתאימים לנו עלולה לגרום לכאבי גב ומתח שרירים גבוה. ישנם כמה פרמטרים חשובים שיש לשים לב אליהם כשאנו בוחרים מזרונים.

קשיח או רך?

אין שתובה אחת לשאלה הזו, גופו של כל אדם שונה מרעהו ולכן מידת הקשיחות של המזרון שונה עבור כל אחד. הדרך הטובה ביותר לבדוק את רמת הקשיחות האולטימטיבית עבורנו היא לנסות לשכב על מזרונים שונים ולהרגיש בהבדל. יצרני מזרונים רבים מאפשרים לנו להזמין מזרונים לניסיון של שבוע. מומלץ מאוד לקחת את האופציה אם היא קיימת. אתם מקבלים מזרון הבייתה וישנים עליו למשך שבוע ימים. אם המזרון אינו נוח ואתם מרגישים שרמת הקשיחות אינה מתאימה יש לנסות מזרונים אחרים.

איכות מול מחיר

כמו כל רכישה גדולה, גם מזרונים יכולים לעלות לא מעט. וכמו בכול מוצר, לרוב גם בתחום המזרונים זול יותר שווה פחות איכותי. כדאי לבחור מזרון מחברה מוכרת, שיגיע עם אחריות לפחות ל 10 שנים. יצרן שאינו מעמיד אחריות על מזרונים מתוצרתו אינו יצרן אחראי וכדאי להימנע מרכישת מזרונים ממותג זה. ישנם יצרנים אשר מתאים את המזרון אל המחיר, כלומר, ניתן להגיע לחנות המפעל של היצרן ולהתאים את חומרי המזרון למחיר נוח יותר. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בבד פחות יוקרתי למשל שאינו משפיע באופן ישיר על נוחות ואיכות המזרון.

איזה סוג מזרון מתאים לי?

גם כאן אין תשובה אחת ברורה אך ישנם כמה כללים בסיסיים. מזרוני ספוג לרוב לא יתאימו לסובלים מכאבי גב כרוניים או כאבי כתפיים ושרירים. לבעלי בעיות אורתופדיות מזרונים בעלי מנגנון מתכוונן או מזרוני קפיצים איכותיים הם האופציה הטובה ביותר. מזרוני לייטקס נחשבים לנוחים במיוחד עבור סובלים מבעיות גב בשל יכולתם להתאים את קונטור המזרון לקונטור הגוף בצורה מושלמת.

איזה מותג טוב יותר?

המותג הטוב ביותר הוא הנוח ביותר עבורכם. אמנם מזרנים מחברות מובילות יהיו לרוב איכותיים יותר ויחזיקו שנים רביות אך עדיין, לא כל מזרון מתאים לכול אחד וחשוב לבדוק מזרונים טרם הקנייה. מזרונים טובים הם מזרונים אשר תומכים בגוף ומאפשרים שינה עמוקה וטובה.
לרוב החברות שמוכרות מזרנים יש אתר מכירות בו ניתן לראות איך המזרן נראה ולקבל עליו מידע.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

איך לבחור מזרן